Z tego co mi się wydaje, jazda z prędkością wyższą niż 45km/h nie jest zabroniona - motorower nie może do tylu rozpędzić, ale jazda nawet 70km/h z górki, gdy dozwolone jest 70 nie powinno być problemem. Chyba, że się mylę.
Wygląda to tak: pojazd mający w dowodzie rejestracyjnym kategorię "motorower" ale poruszający się powyżej 45km/h przestaje być motorowerem. Staje się motocyklem, czyli wykracza poza pierwotną kategorię. Fabrycznie sprzedawany motorower jest zablokowany tak, żeby nie przekraczał dozwolonej dla niego prędkości.
Oj nie podeszliście do tematu profesjonalnie Dyrektywa UE 97/24/WE mówi jasno: 2.1.1. W przypadku pojazdów kategorii A i B nie jest dopuszczalna wymienność następujących części albo następujących zespołów części: a) przypadku pojazdów wyposażonych w silniki dwusuwowe: układ cylindry / tłoki, gaźnik, rura ssąca, układ wydechowy, b) przypadku pojazdów wyposażonych w silniki czterosuwowe: głowica cylindrów, wałek rozrządu, układ cylindry / tłoki, gaźnik, rura ssąca, układ wydechowy, pomiędzy określonym pojazdem a innymi pojazdami tego samego producenta, jeżeli wymienność ta skutkuje zwiększeniem konstrukcyjnej prędkości maksymalnej w przypadku pojazdu klasy A o więcej niż 5 km/godz. lub mocy pojazdu klasy B o więcej niż 10%. Konstrukcyjna prędkość maksymalna pojazdu albo maksymalna moc netto silnika dla określonej kategorii nie może być w żadnym przypadku przekroczona. Każda zmiana tych czesci skutkuje utratą homolagacji czy świadectwa dopuszczenia dla pojazdu kat A (motorowe)
Jako ciekawostkę mogą podać iż dyrektywa zabrania stosowania ogranicznika przepustnicy w motorowerach: 3.7. Zabronione jest stosowanie jakiegokolwiek elementu (mechanicznego, elektrycznego, konstrukcyjnego itd.), który ogranicza pełne obciążenie silnika (np. śruba ograniczająca otwarcie przepustnicy).
i na koniec napisze DUŻYMI LITERAMI. Pojazd z homologacją L1e po tzw odblokowaniu czy innej modyfikacji nie staje się motocyklem tylko staje się POJAZDEM NIE DOPUSZCZONYM DO RUCHU PO DROGACH PUBLICZNYCH. Ma to dramatyczne konsekwencje prawne: § 1. Kto na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu prowadzi pojazd, nie mając do tego uprawnienia, podlega karze grzywny. § 2. Tej samej karze podlega, kto prowadzi na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu pojazd pomimo braku dopuszczenia pojazdu do ruchu. Art. 24 kodeksu wykroczeń: § 1. Grzywnę wymierza się w wysokości od 20 do 5000 złotych, chyba że ustawa stanowi inaczej.
robbo2k napisał:
i na koniec napisze DUŻYMI LITERAMI.
Pojazd z homologacją L1e po tzw odblokowaniu czy innej modyfikacji nie staje się motocyklem tylko staje się POJAZDEM NIE DOPUSZCZONYM DO RUCHU PO DROGACH PUBLICZNYCH.
Dokładnie. I to warto podkreślać.