Opinie: Osiągi cylindra 70ccm w 2T: Raport

Zmieniając cylinder na większą pojemność wypadałoby zmienić przełożenie wtórne, zakładając większą zębatkę zdawczą. Zmniejszyłoby to zużycie paliwa, a bardziej zwiększyło v-max.

Zgadzam sie, Po cholere ladowac duzo gotowki w mala 50tke Kiedy mozna kupic 125cc o duzo lepszych osiagach i malym spalaniu.

Brakuje informacji czy prędkości podane w artykule są “licznikowe” czy mierzone gps’em. Tłumik pozwala kręcić wyższe obroty stąd przyrost prędkości. Cylek daje moc czyli przyśpieszenie. Jeżeli vmax wypada za obrotami z peak’em mocy warto zmienić przełożenia. Jestem ciekaw ile da zmiana gaźnika 0,5 - 1 KM? Możnaby zrobić pomiary mocy i momentu i wtedy wszystko jasne.

Podane prędkości były mierzone za pomocą GPSu, powyżej 80km/h w liczniku brakowało już skali no i oczywiście trochę on przekłamywał.

Fajnie. Ciekawe u mnie w 50 2T co dałaby zmiana na 80 i potem ewentualnie zmiana wydechu. I co ze spalaniem?

To ładnie. Jaki jest gaźnik w serii? Co do 125, to 70 2t w “sporcie” można osiągnąć 9-10 KM i odpowiada to słabej chłodzonej powietrzem 125 4T. Co do przyspieszeń może być fajniej na 2T, krótsze przełożenia i inne oddawanie mocy.

Gaźnik w seri to pewnie coś koło 17,5mm, do 19mm. Kolega ma w aprrili pegasso areche 19 mm, seryjnie w 50cmm.

Seryjny gaźnik to Dell’orto PHBN 16. Co do mocy 70ccm to w zależności od stopnia tuningu można uzyskać różną moc, jeśli wymienionych jest wiele części może to być nawet ok 16KM.

http://tablica.pl/oferta/tuning-progcdi-r-programowalny-modul-zaplonowy-cdi-2t-4t-CID5-ID1T3aH.html

@MichałWujak , po full tuningu moc powinna się wachać od 18km-20km :smiley: .Wberw pozorom do takiego zestawienia gdybyście dołożyli gaźnik 19-21mm (niewiele większe spalanie) to osiągi były by naprawdę WIĘKSZE. Mój ojciec po zmianie cylindra w aprili classic (am6) na 80ccm od Minarelli i gaźnika na 19mm , przy jego wadze 90kg , spokojnie leci 120km/h . Wymienił tylko te 2 części. Przy spokojnej jeździe pali nawet 3,5l przy rżnięciu 5l , i żadna 125ccm 4t nam nie straszna :smiley: . Trzeba będzie zbierać piniążki na tune swojej Dt-ki.

Jakim wy cudem tak mało jeździcie ? Ja na DT50 zębatki 11/50 , gaz 16 all seria , leciałem 105 , v-max tak sie waha od 100-105 , wiadomo trzeba go wkręcić po wyżej 10k rpm

Dzień Dobry mam pytanie jak regulowałeś dozownik oleju ! Z góry dziękuję ?!!!

myślisz że w poście sprzed roku ci autor odpisze?
A jak już musisz to może doprecyzuj W CZYM ten dozownik oleju ma być regulowany - bo w tym wątku przewija sie kilka maszyn i nikt za boga nie wie który silnik masz na myśli