Jak to wygląda faktycznie z tym przerejestrowaniem? Bo przecież nie podjedziemy 50tką (albo 70tką) na przegląd i powiemy że to na A1 bo rozblokowane… Nie trzeba przypadkiem załatwiać papierków u rzeczoznawcy? Wiem że podobne kombinacje trzeba robić przy rejestracji mocniejszych quadów aby można było nimi bez bodajże kat. A jeździć (albo na samej A, nie pamiętam dokładnie, do tego dochodziło zdławienie silnika/zmniejszenie pojemności cylindra/ów).
Ten artykuł to tak na serio, czy to jakaś próba przed 1.04 tylko?
@aseg pewnie że na serio, a co żeś myślał. Jak policja zatrzyma na przekroczeniu prędkości to myślisz że dowodu nie zabierze ? Chyba nie chciał byś się sam o tym przekonać…
Fakt, ostatnio jest policyjna nagonka w całym kraju na odkurzacze 50ccm. NO BEZ ŻARTÓW!
A ja raczej nie będę się miał okazji przekonać, A już się robi :]
Soho musimy to dokładniej sprawdzić. Co do niektórych quadów to tam jest ten problem, że one nie mają homologacji, dlatego więcej jest zabawy z zarejestrowaniem. Skuter posiada homologację na 50, ale takie elementy jak oświetlenie itd jest homologowane. W przypadku rejestracji na A1 lub A na pewno musi być spełniony ten warunek, że pojazd musi posiadać oświetlenie tablicy rejestracyjnej i dwa lusterka. Ale spróbuję się dowiedzieć jak to de facto wygląda. aseg nikt nie pisze o nagonce, ale jeżeli ani razu nie trafiłeś podczas jazdy na kontrolę radarową lub nieoznakowany samochód z video rejestratorem to mało jeździsz ;). Specjalnie szukać odblokowanych skuterów taki patrol nie będzie, ale jak trafi na delikwenta to skorzystają z okazji, będzie bonus do raportu służby. A co do 50ccm, to sporo jest stuningowanych skuterów, albo sprzedawanych w salonach z silnikami 60, 70, 80, a to już nie są takie odkurzacze ;).
@MichalWujak naprawdę żeby dać się złapać to trza być bardzo mało rozsądnym, lub wręcz bezczelnym i brawurowym. A co do nazwy, to to już czepianie się szczegółów jest, jak dla mnie to to może być uber-tuning-rakieta-evo nazwane nawet.
Swoją drogą, koszt A1 to pewnie koło 1000-1200zł, przeciętny skuter 50ccm, liczmy 3500zł, a ponowny przegląd poniżej 100zł oidp. A przeciętna 50tka słabo się jednak nadaje na długie wypady w Polskę i szaleństwa na ekspresówkach/autostradach/krajówkach gdzie vectry etc się spotyka najczęściej.
“A przeciętna 50tka słabo się jednak nadaje na długie wypady w Polskę” - oj zdziwiłbyś się.
To, że kumpel raz na MIO 50 zrobił 200km na raz to jeszcze nie znaczy że komfort podróży mio bije Goldwinga na głowę.
Ac o ze zmianą homologacji z motoroweru na motocykl? to chyba nie takie proste?
Kisiu, tak jak pisałem, jestem praktycznie pewny że trzeba dopełnić jakieś formalności u rzeczoznawcy, prawdopodobnie przegląd w OSKP, przerejestrowanie w wydziale komunikacji i ‘aktualizacja’ ubezpieczenia.