Opinie: Nowy CEPiK ułatwia legalizowanie cofniętych liczników w motocyklach podczas badań techniczny

Rozwiązań doskonałych nie ma. W sumie tego rodzaju reakcja była do przewidzenia, że co sprytniejsi będą korygować licznik przed każdym przeglądem. Podstawowe pytanie dotyczyłoby jednak skali tego zjawiska: jaki % właścicieli aut albo użytkowników pojazdów leasingowanych co roku biega teraz do warsztatu robić korektę i o jaki % ilość ta się zwiększyła w stosunku do stanu przed wprowadzeniem obowiązku ewidencjonowania przebiegu. Sam fakt zwiększenia zainteresowania tego typu usługami nie daje jednak żadnych konkretów liczbowych - statystyk zwyczajnie brakuje, bo rzecz jasna nie ma możliwości ich prowadzenia. Dopiero wtedy można byłoby stwierdzić, czy ten system polepszył sytuację czy po raz kolejny: “chcieliśmy dobrze, a wyszło jak zawsze”.

Wydaje mi się, że nie jest problemem możliwość cofania liczników przez samych właścicieli co rok przed przeglądem. To upierdliwe i kosztuje, więc skala zjawiska powinna być marginalna. Problemem jest masowe cofanie liczników pojazdów przechodzących przez łapy handlarzy. I tu rejestracja przebiegów podczas dorocznych badań tech. powinna pomóc zapanować nad oszustwem - przynajmniej w stosunku do samochodów z naszego rynku.

Teraz dopiero zauważyłem, że po tej zmianie technicznej serwisu, Leszek widnieje jako autor mojego posta z 26 stycznia. :slight_smile: A Zulus stał się Anonimowy… :frowning:

Znaczy… przywłaszczenie cudzego tekstu, złodziejstwo intelektualne - nieładnie…
Usunięcie konta przez Zulusa wpływa na poziom tego serwisu, słabo jest.

Fakt, usunięcie konta przez Zulusa jest dużą stratą dla portalu i forum… :frowning:

Co do zmiany autora posta, bardziej stawiałbym na błąd techniczny. Wygląda to tak, że wchodząc przez forum do opinii pod danym wpisem widać po pierwsze wszystkie posty, po drugie Leszek widnieje jako autor pierwszego posta. Natomiast jak się wejdzie bezpośrednio do danego wpisu, to nie widać wszystkich opinii pod nim, ale za to nie zmian w autorstwie postów. Można zobaczyć to tu:

http://www.jednoslad.pl/nowy-cepik-ulatwia-legalizowanie-cofnietych-licznikow-w-motocyklach-podczas-badan-technicznych/

A to przykład innego artykułu i opinii na forum, gdzie mamy do czynienia z podobną sytuacją:

http://www.jednoslad.pl/forums/topic/opinie-podwyzki-cen-motocykli-2017-winne-normy-euro-4-oraz-obowiazkowy-abscbs/

http://www.jednoslad.pl/podwyzki-cen-motocykli-2017-winne-normy-euro-4-oraz-obowiazkowy-abscbs/

W sumie Leszek powinien się tu wypowiedzieć, skąd takie błędy.