A czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego np. Junak 122 spełnia normy jazdy na kat.B. (taka informacja widnieje również na oficjalnej stronie - http://www.junak.com.pl/kolekcja/motocykle125/4/Junak-122.html) Model ten waży 125 kg i 11,6 KM czyli 8,5KW. Odnosząc się do trzeciego warunku ustawy czyli “stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg” nie powinien się znaleźć w powyższym zestawieniu. Przy tej mocy max masa powinna mieć 85 kg żeby można było nim jeździć na kat.B Chyba że coś źle interpretuje. Tylko co? Wytłumaczycie? Pozdrawiam DwS
Brawo za umiejętności matematyczne!!!!
8,5 kW : 125 kg = 0,07 kW/kg a to mniej niż 0,1 czyli NIE PRZEKRACZA!!!
warto tez poćwiczyć czytanie ze zrozumieniem.
Faktycznie, masz rację, zaćmienie miałem. Ostatnia lekcję matematyki miałem prawie 30 lat temu, może to dlatego Dzięki
Matematyke warto ćwiczyć, bo jednak się przydaje :):):)
BTW To w zasadzie mało125-tek przekracza ten wspołczynnik.
Nie znam żadnej czterosuwowej 125-tki przekraczającej ten współczynnik. Nawet nowe dwusuwowe 125 są dławione na 11 kW, a ich masa przekracza 110 kg, czyli się łapią. Jedynie wersje open dwusuwowych sportów są poza tym współczynnikiem, ale nie wiem, czy jeszcze produkują jakiegoś dwusuwa w wersji open. Ostatnia była chyba aprilia rs 125, teraz została tylko z silnikiem 4t. Cagiva Mito jest dostępna tylko w wersji zblokowanej, więc można zaryzykować stwierdzenie, że wszystkie nowe 125 łapią się pod ustawę. A przepraszam, niektóre nowe crosy/enduro się nie łapią, bo mają nierzadko pod 40 KM z tej pojemności.
Na granicy dopuszczalności współczynnika z modeli 4T może być Peugeot Satelis Compressor bo część modeli ma w papierach 22KM ( w zasadzie powinno być 20), a to trochę ponad 16 kW przy wadze własnej 160 kg .