“Chyba najmocniejszym punktem motoroweru jest silnik, zbudowany na japońskiej licencji” - żart ?
Oczywiście że nie jest na japońskiej licencji, tylko silnik jest zbudowany na podstawie tych silników. Tak czy siak to naprawdę dobre silniki, tylko chińskie wykonanie niektórych elementów to masakra… Sam mam Ogar 900 i wiem co nie co.
Nie zgodzę się z wami, bo w kilku miejscach na silniku pisze “Standard of Japan”
Hahaha standard, a nie Made… To jest kopia, czyli to samo tylko gorzej wykonane (chinskie).
Ten motorower był dostępny w Biedronce,przyjrzałem mu się z bliska i standard złożenia i ogólnie części to tragedia.
Ja znam ten motorower tak z jakby z widzenia, szwagier z za płotu ma taki. Kupił go w promocji za 2200zł, mało jeździ i od wakacji nakulał cos około 1000km. Największą wadą jaką zaobserwowałem to koła z dętkami może nie wiele szwagier przejechał kilometrów ale zdążył dwa razy przebic koło i raz go przypchał 7km, drugi raz przyszedł pieszo i samochodem pojechał z narzędziami i dętka naprawic koło, ja woje swoje bezdętkowe koła raz przebiłem oponę ale jeździłem z gwoździem kilka dni zanim naprawiłem koło dopompowywałem tylko koło dwa razy dziennie. Co do osiagów to szczerze mówiąc mimo że nie ma blokad to szału nie ma motorower jest bardziej mułowaty niz zrywny, anemiczny silnik nie radzi sobie z motorowerem który warzy ponad 100kg, za to jego wielką zaletą jest to ze mozna bez problemu kupic taki silnik 125ccm za 550-600zł i wtedy 90% skuterów,motorowerów dostanie od niego baty. No i posiada ładną stylistykę, mi przynajmniej się podoba z wyglądu.
Co do silnika - najwięcej tych jednostek napędowych, których oznaczenie to 139FMB produkuje chińska firma Lifan. Silnik jest kopią jednostki napędowej Hondy Cub. Kopią to znaczy że Chińczycy zakupili ów Hondę i skopiowali żywcem tenże silnik. Jako ciekawostka historyczna dodam, że podobnie zrobili Polacy z pewnym tramwajem - kupili od Czechów jeden tramwaj Tatra T1 i kopiując go zrobiono znany wszystkim Warszawiakom tramwaj Konstal 13N.
Super, że ktoś jest zadowolony. Motorower może podobać się. Nie można spodziewać się za 2500 zł. wodotrysków. Tak samo jak ze skuterami w tej cenie. Nie mniej kolega zauważył różnice między skuterem, a motorowerem czyli: brak schowków, manualna skrzynia biegów i inna pozycja. Wracając do wykonania to jeśli Chińczycy utrzymają te tempo wzrostu gospodarczego to ich produkty pewnie osiągną poziom Japońskich wyrobów. Jak na razie daleko im do tego.
My kupiliśmy ten motorower w promocji nowy powystawowy za 1800zł myślę że wart jest tej ceny. Pozycja na motorowerku jest wygodna mogli by poprawić tylko siedzisko (twardsza pianka) gdyż po dłuższej jeździe czuć ramę (moja waga 115kg). Dynamika silniczka nie jest powalająca, wolno się rozpędza do 70 km/h nie było jeszcze grzebane nic w silniku (silnik na dotarciu) mam nadzieje że wymiana modułu pomoże. Dużym plusem jest małe paliwożerność silnika (na dotarciu 3l/100km) i prostota rozwiązania, przeciętna „złota rączka” jest w stanie zrobić wszystko przy silniku. Dodatkowym atutem jest możliwość zrobienia tuningu optycznego – mechanicznego silnika - jest masa części dostępna do tych silników np. na ebay-u lub http://japan.webike.net/categories/1000_1070.html. Silnik jest skopiowany od hondy a był on wykorzystywany w modelach: dirt-monkey, gorilla, dax, monkey (dużo części do tuningu). Ogólnie mogę powiedzieć że śmieszna zabawka która mało pali za każdym razem jak siadam na niego to pojawia mi się uśmiech na twarzy. Ma przejechane zaledwie 500 km a więc nic nie mogę napisać o jego awaryjności. Jak uda się przejechać 50 tyś. to coś więcej napiszę. Radzę przeczytać instrukcję HONDY obsługi tych silników,na dzień dobry zalać motulem 5100 (półsyntetyczny 10w40) oraz na wymienić świecę na NGK. Miłej zabawy na routerku WS 50
Witam. Nie moge zgodzic sie z opinia ze silnik jest mulowaty. Wystarczy zmina filtra na stozek oraz zmiana dysz w gazniku. Przejechalem 6000km po drogach gruntowych bez najmniejszej awarii. Olej Motul to podstawa do dlugowiecznosci tego silnika. Zmiana swiecy na NGK wskazana. Seryjna to jakis szajs z niewidzialna iskra. Moj motorowerek rozpedza sie zwawo poza licznikowe 80 km/h. Wada to kiepskiej jakosci lancuch oraz przepalajace sie zarowki (czesto) Srednio 2500zl…za te pieniadze rakiety nie kupicie wiec nie ma co wybrzydzac. Czesci tanie jak do sredniej klasy roweru gorskiego. Moj spala 3l na setke dlatego ze krece silnik do konca obrotomierza. Mimo tego brak jakiejkolwiek awarii. Osobiscie polecam
Jeździłem nim trochę i muszę przyznać, że jest w porządku. Znajomy ma od 3 lat i nie narzeka. Wszystko się ładnie trzyma kupy, więc to gadanie o wadliwości Rometów to jakaś bujda. Może to kwestia dbałości. On swoją maszynę dopieszcza jak może i ogląda w każdy weekend czy aby wszystko jest jak trzeba. Aha, i nie kupił go w biedronce…
Witam również posiadam WS 50 od Marca Tego roku mam już nakulane 3100km narazie nie nie ma żadnej Usterki.Tylko ta Głośno pracująca Skrzynia przy zmianie biegów.Ogólnie Motorek jest dobry ale gdyby nie te Plastiki to było by na 6+ a tak daje mu 5.Polecam