Ano właśnie, u nas bezpieczne poruszanie się z prędkościami do 45 km/h ulicami np Warszawy jest po prostu niebezpieczne. Gdyby przepisy były przestrzegane przez kierowców samochodów jak np w Niemczech, myślę, że spora część skuterowców odpuściła by sobie zdejmowanie blokad. A tak, każdy ryzykuje, ale woli żyć.
Ja mam blokady, i blkokady będe miał .Dlaczego ? A bo te 45 km /h pomimo tego, że jest sakramenckie wolne, to bynajmniej mam 100 % pewność, że policjanci nie mają sie do mnie o co przyczepić, i spalanie jest dużo mniejsze. Powoli,a do celu
“wiec w dowodzie rejestracyjnym powinna być odnotowana zmiana statusu prawnego z motoroweru na motocykl” Otóż się nie da dla modeli 50c. Ostatnio coś wzięło mnie na klasykę i zakupiłem Vespe, która firmowo nie posiadała blokady (kreski w karcie pojazdu). Faktycznie jechałem 70 wiec pomyślałem że warto było by ją zarejestrować jako motor, zwłaszcza ze od kilkudziesięciu lat mam A. W urzędzie że na przeglądzie, na przeglądzie że nie bo 50c jak w ustawie a nie więcej… także nie prędkość a pojemność. Szkoda bo Faktycznie ze świateł trzeba uciec aby ktoś nam bagażnika w skuterze nie zmajstrował.
Gucioo zgadzam sie z toba w zupelnosci
niestety - jazda miejska i na codzień dystanse po 2 km nauczyły mnie jak bardzo blokady są niebezpieczne i uciążliwe, obecnie myślę nad tuningiem, gdyż w godzinach szczytu w czarnkowie przy skręcie w lewo nie mam mocy żeby się bezpiecznie przebić przez szczelinę w kolumnie samochodów, tak by zachować bezpieczną odległość
Jak chcecie jechać więcej jak 50 km/h to kupcie sobie motor i zróbcie prawo jazdy na niego i vice versa
Wydaje mi się że tu nie chodzi o “chcecie”, bo z pewnością o ile $ nie jest przeszkodą to znajdzie się więcej czynników za, jak i przeciw. Brak kultury jazdy w większych miejscowościach jest standardem, poza nimi to też ryzyko zwłaszcza na drogach przelotowych. Kupiłem skuter nie dlatego aby zawijać asfalt czy pokonywać większe odległości, ale aby poczuć klimat niezależności i przy czym, w tygodniu, pozbyć się korków siedząc na włączonej klimatyzacji.
Nie wyobrażam sobie wiecznej jazdy z prędkością 45 km/h…
Pewnie mało kto wie ale znaczna część motorowerów sprzedawanych w Polsce nie jest w rzaden sposób blokowana… Np takie Router ws 50, Zumico gr 500, Barton Fighter, Zipp Neken i wiele innych jadą około 70km/h. Trochę to dziwne ale jak widać większość firm nie stosuje blokad w swoich motorowerach. Jak ma to się do tego ograniczenia 45km, dlaczego się do tego nie stosują?
Ja kupiłem skuter i chyba go kupiłem z odblokowanym gaźnikiem