Honda Vision to mały skuter?
Teraz mają promocje. Bodajże 6800, a jest także taka Honda z silnikiem 110 cm i chyba tysia drożej. Uważam, że to dobry deal.
Zonk 6900 kosztuje 110 cm, 5900 kosztuje 50 cm.
Czekam z utęsknieniem, miałem zajechać do salonu hondy żeby obejrzeć tą 50’kę z bliska ale się wstrzymam.
dobry test się szykuje, honda za te pieniądze hmm… dobra promocja
Pewnie to Honda “made in china” ale cóż, ostatnio wszystko ucieka z produkcją do Chin. Kiedyś majtki i skarpety, teraz auta i motory…
Z tego co wiem to honda produkowana jest w Belgii. Produkcja w Europie pozwala ominąć dodatkowe koszty w postaci ceł czy akcyzy.
Nazwa i adres producenta pojazdu: Wuyang-Honda Motors (Guangzhou) Co. Ltd. No. 1 Xinxing 6th road Yonghe, Xintang Town, Zengcheng, Guangzhou 511356, China. Nie wygląda to na adres belgijski. Dane zaczerpnięte z wyciągu z homologacji mojej Hondy Vision.
Nie twierdzę, że nie. Na forum jednak czytałem wypowiedź innego właściciela i pisał, że jego sprzęt pochodzi z Belgii - tam też znajduje się fabryka motocykli honda. Ja sam miałem kiedyś CB 500 wyprodukowaną tym razem we Włoszech.
Czyli już wiemy skąd ta atrakcyjna, promocyjna cena 5900zł
Cena atrakcyjna bo produkcja w ChRL. Ale wg mnie to dobrze bo im mniej płacę za towar przy zachowaniu odpowiedniej jakości to tym lepiej. Jak ktoś chce może sobie wygooglać Wuyang-Honda Motors (Guangzhou) Co. Ltd. i na stronie możemy przeczytać że jest to chińsko-japońska spółka joint-venture od 1992r. Produkuje praktycznie wszystkie małe skutery i motorowery Hondy. Jeżeli chodzi o jakość wykonania to liczy się Know-How , technologia produkcji i jakość materiałów. To jest dostarczane przez Honde, a produkcja w Chinach. Nie mogę się osobiście przyczepić co do jakości Visiona. Jest wykonany bardzo porządnie. Nic nie trzeszczy podczas jazdy. W porównaniu do np. Kymco Agility City to jakość jest podobna. Są to skutery przeznaczone dla tej samej grupy odbiorców choć City jest droższy. Vision nie oferuje dodatków w cenie (kufry itp) jak City lecz ma mocny argument (wg mnie) w postaci wtrysku paliwa PGM-FI (o wspomaganiu hamulców CBS nie wspomnę bo na dzień dzisiejszy nie widzę różnicy). Jedyny problem na dzień dzisiejszy (a może to się zmieni za jakiś czas) jest brak możliwości (w rozsądnej cenie) modyfikacji skutera aby poruszał się żwawiej. Oczywiście Salon Hondy zaproponuje Ci za około 400 zł wymianę wariatora, co przyspieszy nieco skuter. Lecz takie zmiany jak wymiana cylindra na większy i jak wtedy będzię wyglądała sprawa z wymianą modułu i innego osprzętu - tego nie wiemy…