Ogólnie to opis świetny, w paru słowach napisałeś wady i zalety pojazdu. Jednak wybredny ze mnie czytelnik, i sam opis nie wystarczy. Do takiego opisu potrzebne są zdjęcia, by czytelnik mógł ogarnąć przekaz opisu. Cala reszta jest ok, tylko brak zdjęć mnie boli Oczywiście skuter ładny, choć za takie pieniądze można już kupić coś większego. Ale co kto lubi, co kto woli.
skuter jest strzałem w 10/tke w kategorii cena/jakość/właściwości pojazdu PO 1. jest to honda - chyba najwyższa jakość, do której peugeot’owi nadal trochę daleko PO 2. ma spalanie typowe dla normalnych chińczyków, ale jest bardziej zrywna i mniej awaryjna od nich PO 3. jest to 4t, ale bardzo udany i produkowany przez firmę która się zajmuje tylko 4t , nie wiem czy to zauważyliście ale honda nie produkuje żadnego 2t i dlatego jest najlepsza w 4t - i co najważniejsze ma 10 tki lat doświadczenia w produkcji tylko 4t ale nie wiem czy koledze uda się zajechac ten skuter bo kilkadziesiąt tysiów bez remontu wytrzyma Ale gdyby tak zoomer staniał chociaż o 5 tysiów to bym go sobie kupił 4t 4 zaworowy chłodzony cieczą i zasilany wtryskiem - zajechanie mało możliwe
Tyle że Zoomera nie odblokujesz.
Byłem użytkownikiem Hondy przez 2 sezony. Osiągi/spalanie: 120km/h = 5L/100, 80km/h = 3L/100, jak na 2T 125 to całkiem nieźle. Komfort ok. Bagażnik mieścił 2 kaski typu Jet. Trakcja marna, szczególnie niepewnie kierowało się nim jadąc w koleinach wzdłużnych i po frezowanym asfaldzie. Mimo zalet jakie posiadał mój skuter Honda, na polskie warunki finansowe nie polecam tej marki i nigdy do niej nie wrócę, z powodu bardzo drogich części nie eksploatacyjnych, typu owiewki, drobne detale nadwozia, elektronika. Części silnikowe zapewne też są drogie, ale tego nie sprawdziłem, moja Honda miała tylko 12tyś.km.
Moja honda ma już 19 lat, ok 30000 przebiegu i działa wyśmienicie… Jeśli kupowałbym kolejny skuter, to tylko tej marki. Może części tanie nie są, ale nie trzeba ich kupować… Uważam, że w obecnej chwili honda vision to najciekawsza propozycja jeśli chodzi o stosunek jakość/cena. Mam już na oku kolejną hondę, ale ciut większą ;).
basist napisał “Może części tanie nie są, ale nie trzeba ich kupować” Czyli gdy uszkodzi się moduł, to nie kupować? Popytaj u dealerów ile kosztuje moduł zapłonowy do Honda Pantheon 125 z 2001r. Ja to już przerabiałem i gdy po rozmowie telefonicznej usłyszałem cenę ok. 1000zł wolałem sprzedać skuter jako uszkodzony. Nigdy więcej Hondy!
Nie dziwię Ci się Pietro - 1000zł to mocne przegięcie, ale mnie po prostu honda Nigdy nie zawiodła - wymieniałem jedynie części eksploatacyjne. Do tego stopnia nabrałem sentymentalnego stosunku do hondzi, że nabyłem używany oryginalny cylinder, który jak przyjdzie odpowiedni moment oddam do szlifu i dokupię dobry tłok, żeby mieć szybko na podmiankę. Prawdopodobnie właśnie przez ten sentyment mam właśnie takie zdanie o hondzie - w końcu to tylko maszyna… Pozdrawiam…
Może być to ciekawa okazja… Choć bałbym się napraw. Koszty serwisu pewnie jak w samochodzie.
Ciekawe czym importer Kymco tłumaczy takie ceny?: http://otomoto.pl/kymco-agility-city-a-c-50-4t-od-muddy-legionowo-M3113768.html skoro wyższej klasy Honda, z wtryskiem paliwa sprzedawana jest w cenie 5900zł.
Czy autor może wrzucić skan strony z instrukcji z planem serwisowania / eksploatacji? Chciałem się dowiedzieć jakiego rodzaju wymiany honda przewidziała dla tego modelu dla konkretnych przebiegów.
Pietro to jaki skuter 4t poleciłbyś? Kymco , Yamaha ?
Przyłączam się do słów pochwalnych na temat Hondy. Jeżdżę nią od 3 tygodni, zrobiłem jak do tej pory 470 km. Jeżdżę sam lub z narzeczoną. Codziennie pokonuję w ruchu ulicznym (na trasie dom-praca-dom) ok. 25-30 km. Następnie ruszam na wycieczki rekreacyjne, a to Stare Miasto, a to Saska Kępa, Ochota, itp. Skuterem jeździ się rewelacyjnie, świetnie się prowadzi, ma miłą dla ucha kulturę pracy, jest b.dynamiczny (pomimo ograniczenia fabrycznego do 45km/h), a dzięki swoim rozmiarom idealnie nadaje się do zatłoczonych warszawskich ulic. Większy problem mam z kolorem, ponieważ na czarnym błyskawicznie widać brud. Szukam właśnie dobrej myjni, gdzie ze spokojem będę mógł oddać swoją “Czarną Rakietę”. Może ktoś mógłby mi polecić myjnie przyjazną motocyklom/skuterom w Warszawie (lewa strona), ale nie bezdotykową typu Karcher? Pozdrawiam.
Piszecie, że do hondy części są drogie. No są. Ale jeżeli ktoś kupi nową i będzie o nią dbał do odwdzięczy się bezawaryjnością. Miałem przez kilka lat Hondę CB 500, którą kupiłem jak miała 9 lat. Przez 4 lata, zrobiłem 20 000km, a wymieniłem tylko linkę sprzęgła i zestaw napędowy (łańcuch i zębatki), olej i filtry. Niektórzy, tego typu lekkie skutery zabierają na wakacje np. camperem. Jeżeli przydarzy się jakaś awaria, to w całej Europie kupisz do niej części. Spróbuj to zrobić z jakimś klonem chińskiego skutera. Do skuterów ChRL może części są tańsze, ale te skuterki zużywają się szybciej niż markowe. Poza tym, cena 5900 jest naprawdę atrakcyjna jak na Hondę. maro napisał, że za te pieniądze można kupić coś większego - ale co? Bo jeżeli chodzi o nowe skutery to chyba tylko Kymco 125 ale tu już potrzebne jest prawo jazdy.
Witam Wszystkich To mój pierwszy post. Chciałam się podzielić moimi spostrzeżeniami odnośnie Hondy VISION 50 którą przejechałam dopiero 400 km. Przyspieszenie ma całkiem niezłe jak na 50cm3, chodzi bardzo cichutko więc przejażdżki nim nie są męczące, prowadzi się dobrze w deszczu jak i w upalne dni, zakręty pokonuje się nim bez problemu, świetny gadżet przydający się w zakorkowanych ulicach. Wyznaczający nowy styl elegancji połączonej z ekonomią, bo kupuje tylko samo paliwo więc przy każdym tankowaniu zostają pieniądze za olej, który nie jest tani. Silnik zalany jest olejem 10W30 pełnym syntetykiem, pierwsza wymiana po 1000km. Najbardziej zaskoczyło mnie że skuter ma katalizator, a dawka paliwa jest automatycznie mieszana z powietrzem w zależności od warunków pogodowych, więc regulacje w serwisie mam z głowy. Honda spełniła wszystkie moje wymagania z zakupu jestem zadowolona, po raz drugi powiedziałabym Hondzie tak. Jeżdżę na paliwie 98, bez problemu łapie 50km/godz., z górki nawet przekraczam. Po przejechaniu 1000 km zdejmę blokadę, która tylko męczy ten silnik i wywołuje minimalne wibracje przyhamowując motor, który chce gnać to przodu.
Jeżeli masz zamiar zdjąć blokadę, to możesz zrobić to już teraz i jeździć sobie spokojnie. Blokada jest wstawiona “sztucznie” przez konieczność spełniania określonych przepisów. Lepiej będzie się docierał na “pełnych płucach” tak jak chciał producent, a nie ustawodawca.
Witam, słyszałam że trzeba coś ściągnąć w napędzie, jakby ktoś mi podpowiedział jak to zrobić, co trzeba dokupić - to z góry dziękuję. Pozdrawiam
>> Chciałem się dowiedzieć jakiego rodzaju wymiany honda przewidziała dla tego modelu dla konkretnych przebiegów. Pierwszy przegląd po 1000, potem co 4000km (wymiana oleju silnikowego). Wymiana filtr powierza co 16000km. Wymiana paska napędowego co 24000 km. Wymiana oleju przekładni głównej i płynu hamulcowego co 2 lata.
Czarcisław, ta Honda na Cieszyńskiej to Twoja?