Jestem miłośnikiem Hondy tej samochodowej, ale ponieważ ciągnie mnie do motocykli to również marzy mi się Honda na 2 kółkach. Musze się wybrać do Tychów do salonu i ja zobaczyć. Wygląda na prawdę super - kolejny plakat nad łóżko
no ja na razie jestem nastawiony na PCX-a jak kurka mać. Tym bardziej że żonie się spodobały jazdy skuterem a ma B więc taki 125 będzie jak znalazł.
Wtrysk hondy PGM-FI znam i lubie i to jest coś co działa. Fajnie że ma start-stop ale szczerze nienawidzę i nie zamierzam używać.
W teście nie pokazali ani nie powiedzieli słowa o najciekawszej rzeczy które mają PCX-y (i kilka innych modeli hond również) - Honda Combined Brake System który mi bardzo pasuje.
Ja również posiadam ten skuter. Start stop system ja zawsze mam wyłączony. Jak Wombat wyżej pisał Honda PCX 125 posiada Combined Brake System, naciskając lewą klamkę hamulca hamuje jednocześnie tylny i przedni hamulec. Jest szybki i zwinny skuter akurat do miasta.
Wombat napisał:
Combined Brake System
No to akurat to żadna rewelacja, jakby nie było PCX podchodzi już pod mini maxi skutery, a w tym segmencie większość ma taki system hamowania - nawet moje 12-letnie Kymco.
System start-stop - porażka.
mnie sie tam CBS podoba - zwłaszcza w tej nowocześniejszej formie.
maxell napisał:
Wombat napisał:
Combined Brake SystemNo to akurat to żadna rewelacja, jakby nie było PCX podchodzi już pod mini maxi skutery, a w tym segmencie większość ma taki system hamowania - nawet moje 12-letnie Kymco.
System start-stop - porażka.
Szkoda tylko, że Kymco w późniejszych modelach olało ten patent :( Ale przynajmniej dali ABS:)
myślę sobie że nie tyle olali co nie mieli własnego rozwiązania. Nastoletnie kymco to jeszcze czas większej kooperacji/zależności (jak komu pasi) Honda-Kymco. Potem z jakiegoś powodów coraz mniej było hondy w kymco a coraz więcej kymco w kymco. Nie wiem czy honda zakręcała kranik z technologią czy kymco miało ambicje mieć jak najbardziej samodzielne konstrukcje- ciężko to wyczytać z tych krzaczastych stron w kanji - ale ewolucja kymco ewidentnie idzie w tym kierunku.
Ja w sumie do dziś nie znam odpowiedzi na zadane kiedyś pytanie - na skutek argumentacji że przecież Kymco dostarczało części do Hond - KTÓRE CZĘŚCI DOSTARCZAŁO KYMCO? Bo to sie może okazac że z kymco to hondy miały ramy, manetki i lampy - a reszta to ideologia marketingowców.
W hondzie widuje sie elementy sygnowane Nissin, Denso, NGK..itd, ale nie widziałem Kymco
system start stop opiera sie na bezszczotkowym silniku elektrycznym - ktory wystartuje nam motor, a pasywnie naladuje akumulator…
Tak naprawde to KYMCO nigdy nic nie robiło, bo raczej głównie tylko składało podzespoły Hondy w gotowe pojazdy pod nadzorem japońskich inżynierów z przeznaczeniem na rynki azjatyckie. W ramach umowy Kymco zapewniało zbyt pojazdów i części Hondy a w rewanżu dostało dostęp do japońskiej technologi.
Pierwszy własny silnik (150 ccm) Kymco zbudowało dopiero w 1992 ( po 20 miesiacach projektowania i walki z przegrzewaniem i spadkiem mocy pow. 6000 obrotów) w oparciu o silnik Hondy (125 ccm) mimo że w latach 70-tych mieli już własny projekt skutera.
Właściwie od tego czasu tj 1992 KYMCO dopiero formalnie zaistniało jako marka pojazdów.W 1994 zakończyła się współpraca techniczna z Hondą, a w 2003 rozdzielili sie kapitałowo. Od 2001 Kymco zaczęło export swoich pojazdów do Japonii i zaczęłó konkurowac z rodzimymi markami.
Obecnie KYMCO produkuje silniki do niektórych motocykli i chyba skuterów BMW oraz prawie cały skuter dla KAWASAKI.
Polecam ten skuterek.
A czy jest ograniczenie prędkości maksymalnej? Na jednym filmiku z Portugalii gość powiedział, że jest ograniczenie do 108 km/h a na autostradzie nie był w stanie przekroczyć 100… https://www.youtube.com/watch?v=D_sFSrYcZtU No i cena… tam 2500 EUR a u nas ponad 3000…
Posiadam Pcx właśnie z 2014 roku. Naprawdę super skuterek. Spokojnie lekko ponad 110 osiąga. Mnie najbardziej chyba urzekło zawieszenie, niezwykle elastyczne.
no i już ci zazdroszczę człowieku :) ile masz wzrostu ?