“na biegu jałowym oczywiście” - przecież skutery nie mają biegów więc nie ma tu czegoś takiego jak bieg jałowy…
madi bieg jalowy to przy cvt najniższe obroty na jakich silnik pracuje gdy skuter stoi w miejscu. ja je zwykle ustawiam co jakis czas kontrolnie nawet przy właczonych switałach drogowych zeby mi czasem na swatłach nie zgasł i od nich tez zalezy spalanie.
wiem wiem ale de facto to jest przekladnia a nie skrzynia biegow
ok, ustalmy że na wolnych obrotach Po wizycie w serwisie mechanik po regulacji stwierdził że ten typ tak ma i jego zakres obrotów to 1500 - 3000 póki się nie “ułoży”. Co ciekawe mechanik zdjął blokadę przy przebiegu 300 km - dostał kartkę z punktami do zrobienia, było tam hasło blokada - więc zdjął. A miał tylko sprawdzić ile jest z tym roboty i jakie koszty. Sprzedawca w salonie o tym nie wiedział i nie policzył za usługę. Dopiero teraz, po rozmowie z mechanikiem wyszło że blokada zdjęta.
KrzysiekP piszesz że od wolnych obrotów zależy spalanie skutera, możesz to wyjaśnić bo nie kumam. Przecież jak wolne obroty są za niskie to gaśnie i wolno przyśpiesza,
zobacz moduł CPI,gadanie mechanika że się ułoży to pierdoły. Jak ma być 1500, to ma być
spalanie skutera zależy od 1.wagi kierownika 2.stylu jazdy 3. nie jest zależne od wolnych obrotów[ile na nich stoisz] 4.Tzw. „luz”; najniższa możliwa prędkość obrotowa silnika spalinowego, przy której generuje on wystarczającą moc, by pokonać wszystkie opory wewnętrzne i zewnętrzne układów, bez szkody dla stabilności jego pracy (nie gaśnie, pracuje równo i jest w stanie poprzez alternator[pradnicę] i odpowiednie pompy zaopatrzyć w prąd elektryczny i właściwe ciśnienie robocze wszystkie urządzenia samochodu,motocykla,skutera itp). Zwykle jest to ok. 500 - 1000 obr./min, przy zimnym silniku nawet 1200-1500 obr./min.