“Olej będziemy musieli mieszać z paliwem gdyż di tech nie potrzebuje tyle oleju co gaźnik bo paliwo nie przepływa przez dolną część silnika i nie wypłukuje oleju, a w gaźniku paliwo przepływa przez dolną część więc trzeba po prostu lać więcej oleju.” - to zdanie jest dla mnie trochę niezrozumiałe ale ogólnie artykuł ok. Mi raczej się nie przyda gdyż Aprilki nie posiadam i raczej miał nie będę ale takie rzeczy warto zawsze wiedzieć.
z olejem chodzi o to że w w silniku z wtryskiem paliwa, wtryskiwacz jest umieszczony w głowicy, paliwo nie przepływa przez komorę korbową tylko jest bezpośrednio wtryskiwane do cylindra, powietrze i olej przemieszczają się tą samą drogą co w normalnym dwusuwowym silniku z gaźnikiem, benzyna wtedy nie przepłukuje komory korbowej i nie potrzebna jest taka ilość oleju jaka jest w silniku z gaźnikiem. Po założeniu gaźnika mamy normalny silnik dwusuwowy z gaźnikiem i ilość oleju musi być większa.
kupiłem w lato ditecha, najpierw zaczął przerywać a potem przestał odpalać. nie wiedziałem co mam robić, nie posiadałem żadnej wiedzy na temat wtrysku. niedawno zacząłem interesować się tym tematem, dowiedziałem się że jest możliwość przerobienia na gaźnik, trafiłem na ten artykuł, z początku nie wiedziałem o co chodzi ale przeczytałem kilka razy i zacząłem powoli rozumieć. zrobiłem tak jak to opisałeś i jestem bardzo zadowolony. gaźnik założyłem jakiś chiński za 70zł i jeździ, głowicę zostawiłem tą co była i nie wykręcałem wtrysku, wszystkie kostki poodpinałem, zostawiłem tylko od czujnika temperatury, chyba dobrze zrobiłem. wreszcie się udało, już dawno nie miałem takiej satysfakcji, szkoda tylko że jest zima to dużo nie pojeżdżę. wielkie dzięki za te cenne informacje i pozdrawiam.