Prawo Jazdy AM - motorowery i lekkie czterokołowce. Chodzi o te lekkie czterokołowce - to do poj. 50cc?
A co jeśli zacznę kurs zanim ustawa wejdzie w życie?
Chodzi i o o kurs na kat.A
Vin - tak, chodzi o modny ostatnio prezent komunijny zwany quadem ;). Karol - wydaje mi się, że będą zastosowane jakieś przepisy przejściowe i jeśli podchodzisz do egzaminu jeszcze w starym roku i np. go nie zdasz to nadal “walczysz” o “normalne” prawko A, a nie A2. Póki co możemy tylko domniemywać, bo w projekcie ustawy zdaje się nie być o tym ani słowa.
OMG, karta motorowerowa i masz jeździć jakimś quadem o poj. 50cc - daj spokój, to dla dzieci 5-9 letnich - żeby była jakaś moc musi być przynajmniej te odblokowane 90cc bo inaczej klapa.
Jak już ktoś ma kartę motorowerową to nie musi zdawać ponownie tylko wymienia kartę na prawko AM - raczej jest to prawdą?
Nie ,nie musi, prawo nie działa wstecz.
kiedy to wchodzi w życie? od kiedy obowiązuje?
a, sorrry nie doczytałem, starośc nie radość
Powiem tak mój projekt juz kiedyś zamieściłem. proponowałem wprowadzić lekcje pt.bezpieczeństwo i tu powinny być wydawane prawka po zdaniu takich pseudo kursów już od gimnazjum. lekcje w formie dodatkowej nie obowiązkowe. Prowadzone w formie podobnej do kursów na kierowcę i tak np. klasa 1-2 karta rowerowa i kurs udzielania pierwszej pomocy tylko test i nic po za tym!!! klasa 3 prawo jazdy na motorower test-- plus wcześniej odbyte jazdy po mieście gdzie instruktor omówi zasady prawidłowego poruszania się w korkach itp bez elementów zaliczania sprawności. W liceum 1 klasie zdajemy na prawo jazdy które uprawnia do jazdy z kierowcą który ukończył 21 lat i ma 5 lat praktyki i ważne prawo jazdy. W zakres takiego poruszania się była by znajomość przepisów o ruchu drogowym potwierdzona egzaminem pisemny czyli test. Wszelką odpowiedzialność za wypadek ponosi osoba towarzysząca z uprawnieniami jw. W drugiej klasie zdobywamy prawo jazdy -test plus egzamin z jazdy. I tu możemy się poruszać samodzielnie bez pasażerów lub z przy towarzystwie osoby jw. Po 2 latach bez mandatowej jazdy otrzymujemy pełnoprawne prawko. Przy mandacie do 1 roku piszemy test ponownie do 2 roku przesuwamy je tzn od 0. A jak ma motor Tu podzielił bym na motocykle i skutery dostęp od 18 roku życia Skutery test - pojemność od 80cm3 do 150cm3/ po 2 latach//obowiązek posiadania pojazdu przez cały okres poprzedzający ubieganie się o wyższe pr. test i jazda egzamin -do 250cm3/po 2 latach/ test i jazda egzamin- bez ograniczeń Ps.jazda obejmuje tylko poruszanie się po drogach publicznych. Motocykl-- Tu podobnie sprawa by się miała do pojemności 150cm3 Lecz dalej trudniej i bez podziału na pojemności Obowiązywała by szkoła jazdy i egzamin tzn test z przepisów i egzamin sprawdzający na placu lecz bez miasta. Tu poważne utrudnienia ponieważ było by to mocno rozwinięte o elementy sprawnościowe które powinny być ustalone w oparciu o doświadczenie bractwa. Dla czego taka różnica w mojej ocenie tych dwóch pojazdów. Wychodzę z założenia że skuter to maszyna plug end play zapinanie biegów nie istnieje co jest naprawdę bardzo poważną i mocno lekceważoną rzeczą nie rzadko prowadzącą do kolizji. Hamowanie awaryjne w skuterach nie istnieje w tak poważnym stopniu jak w motocyklu. Nic co pisze nie stawiam jako pewnik lecz jako propozycję. Jeżeli wyjdziemy z założenia że zależy naszym rządom na kasie to lepiej dawać prawka czasowe na zasadzie biletu miesięcznego i tylko po zdaniu egzaminu pisemnego ze znajomości przepisów o ruchu drogowym np 50zł na m-ąc. Motorower był by to pojazd do 80cm3 włącznie. O prędkości nie przekraczającej nie więcej niż 80 km/h. 3 krotne przekroczenie takiej prędkości dożywotnio odebrało by możliwość starania się o prawo jazdy ma skuter lub motor. No dość zanudzania. Ale ciekawe czy Wam się to podoba. Może coś podobnego spisać i przesłać senatorom lub uzbierać podpisy pod projektem obywatelskim?
Eee… dla mnie to bez sensu… A z tym “3 krotne przekroczenie takiej prędkości dożywotnio odebrało by możliwość starania się o prawo jazdy ma skuter lub motor.” to kompletna przesada