Opinie: 5 ważnych dla motocyklistów zmian w 2017 roku (m.in. ABS, wtrysk, OC, Dolar) #45 Social Jedn

Poniższy przepis prawny wszystko wyjaśnia, pytanie tylko czy importerzy pojazdów, które nie spełniają normy Euro 4, złożyli już stosowne wnioski. http://www.arslege.pl/zezwolenie-na-dopuszczenie-do-ruchu-drogowego-pojazdu-z-koncowej-partii-produkcji/k168/a67076/ W ostateczności zostaje opcja, o której mowa była wcześniej, tj. importer lub dystrybutor rejestruje pojazd na siebie przed sprzedażą, a kupujący nabywa go już z kompletem dokumentów i tablicą rejestracyjną.

Dyrektywa wprowadzająca te zasady została wprowadzona w 2013 roku. Natomiast rozplanowanie, co do norm spalin było znane znacznie wcześniej, również wiadomo, że 2020/21 wejdzie norma Euro 5. W dyrektywie był zapis, że motocykle prezentowane po raz pierwszy w 2016 roku, mają spełniać nowe normy. Czyli jeśli ktoś wypuścił w 2016 na rynek motocykle nie spełniające nowych norm, to przepraszam jest to jego problem!!

ktoś nie potrafił się dokładnie dowiedzieć nawet co i jak… -sprawa z wtryskiem dotyczy roczników 2017 ( nowych fabrycznie motocykli, nie motorowerów ) -ABS wymagany tylko powyżej 125 ccm w nowych modelach 2017 motocykli -Używane motocykle działają na starych zasadach ( sprowadzane motorki musza być wcześniej zarejestrowane na terenie UE - jedyny wymóg )

Zgodnie z zapisami dyrektywy ABS, lub CBS, lub oba razem, zależnie od wyboru producenta. Ogólnie jest to nagonka jak to u nas, bo zostało trochę niesprzedanego towaru i jest popłoch. O temacie w zagranicznych mediach były artykuły na początku roku i tyle.

Jak poczytać niektóre ogłoszenia sprzedaży nowych motocykli nie spełniających wymagań Euro4, można znaleźć informację, że sprzedawca do dokumentów dołącza “oświadczenie” albo “zaświadczenie” dealerskie czy producenckie. To mogłoby wskazywać, że importerzy / producenci wystąpili o zgodę na rejestrację pojazdów z końcowej partii produkcji i uzyskali je. Umożliwiałoby to rejestrację motocykla Euro3 między po 31 grudnia 2016 r. i nie później niż do końca 2017. Na jednoslad.pl pojawiło już się kilka wpisów w temacie rejestracji Euro3. Dla rozwiania wszelkich wątpliwości, najprościej byłoby, jakby redakcja serwisu oficjalnie wystąpiła do Romet, Junak, Zipp etc. z pytaniem, czy producenci wystąpili o wydanie stosownych zezwoleń oraz dla jakich pojazdów i w jakiej ilości je uzyskano. Jeżeli tak, to rejestrowanie pojazdów na sprzedawców byłoby zbędne, ponieważ dopuszczenie do ruchu następowałoby na bazie wspomnianego dokumentu. W sumie kupujący takie pojazdy powinni się upewnić, czy dealer daje im zaświadczenie wydane przez odpowiedni podmiot i na właściwym wzorze. Wszystkie wzory dostępne są poniżej: http://www.infor.pl/akt-prawny/DZU.2013.057.0000389,rozporzadzenie-ministra-transportu-budownictwa-i-gospodarki-morskiej-w-sprawie-sposobu-ustalenia-liczby-pojazdow-zaliczanych-do-koncowej-partii-produkcji-oraz-wzorow-dokumentow-z-tym-zwiazanych.html