Panie Leszku fajny teścik, dobrze że po mieście + korki. Ciekaw jestem tylko, jakie wyszło zużycie paliwa podczas jazdy miejskiej. Co do samego skutera, to aż chce się iść do sklepu i na żywo pooglądać ten motocykl. Cena 16 600zł, jak dla mnie trochę dużo. Ładny design, dobre osiągi (120km/h) to jak na silnik 125 cm3 świetny wynik. Od razu nasuwa się pytanie czy prędkość przelotowa oscylująca wokół 100km/h na trasie nie będzie zbytnio działała destrukcyjnie na silnik.
miałem kupować ten pojazd ale ostatecznie wybrałem 2x tańszy moto, jednak zebrałem trochę informacji więc się podziele: w salonie wersje ABS można odebrać za 15800 a wersję CBS za 14800(może ktoś ma lepsze targi:)) kymkacz ma fabrycznie wyważone koła, silnik jak w downtownie z pełnym filtrem oleju i przeglądy co 5000tys, czy faktycznie ma inny bardziej sportowy map tego nie potwierdzę, pojazd ma mieć komputer podający temp zewn, nap[ięcie na aku, przebiegi no i spalanie aktualne, oglądałem go osobiście i wykonanie rewelacja jest jeden ŻAL wersja 300cc(u nas niedostępna) ale tylko o włos droższa no i smutek bo osiągi o niebo lepsze przy praktycznie tej samej kasie. Naprawdę fajne błyszczące lakiery a nie mat jak w downtownie (zależy co się komu podoba:).
Dla porównania przyspieszenia które wygooglowałem:
K-XTOWN 125:
0-40 3.2s
0-80 11s
Kymco Agility City 125:
0-40 5s
0-80 15s
HONDA PCX 125:
0-40 2.8s
0-80 11s
Czyli mamy duży ciężki skuter który jeździ jak mały lekki pcx natomiast spalanie wg francuskiego testu to 3.8 w warunkach miejskich ale na razie nie ma danych z pojazdu dotartego z powyżej 1000km przebieg
Jednego nie czaję do końca… Xtown jest od Downtowna: - droższy (nieco) - dłuższy (trochę) - cięższy (minimalnie) - siedzi się na nim wyżej (o centymetr) a reszta parametrów (silnik, hamulce, koła) identyczna… To dlaczego jest MNIEJSZYM bratem Downtowna…?
Zulus, musisz popatrzeć względem nowego Downtowna, nie poprzednika. Też podkreślam to na wideo.
A widzisz, dzięki, bo to może nieco rozjaśni. Mam wrażenie, czy Kymco wietrzy nieco flotę? Wypadają modele, wchodzą nowe, ciekawe jak długo różne generacje będą sprzedawane równolegle...
*
Hmmm...
NewDowntown jest:
-sporo droższy
-niewiele dłuższy (2.5cm)
- sporo węższy (jeśli wierzyć danym na stronie, ale coś mi to wygląda raczej na błąd)
- LŻEJSZY o 13kg
- ale jest wyższy (szyba?) i siedzi się jednak wyżej (2,5 cm) niż w XTownie.
Reszta parametrów identyczna.
No to poza ceną, nadal niewiele tłumaczy BRATA MNIEJSZEGO :-) Prównując oczywiście 125-125, a nie 125-350ccm.
Chyba, że chodzi o wrażenie ze względu na obszerność nadwozia. New Downtown ma znacznie większy bagażnik?
Bo jak oglądałem na targach w Wawie, to sprawiał wrażenie mniejszego, niż ma mój SYM... był płytszy.
Ciekawe dlaczego w innych krajach UE to sie nazywa GRAND DINK i jest w 2 wersjach 125 i 300:
https://www.youtube.com/watch?v=2glCs3oG03U
A dlaczego w Polsce Opel to Opel, a w Anglii Vauxhall? Janku, jakie to 2x tańsze moto wybrałeś, bo w innym wątku jedziesz już ponoć kupować Kymco People Gt 125i?
dlatego że Opel kupił firme Vauxhall bo uznał że łatwiej sprzeda samochody pod starą angielską i znaną im marką. Gm tak robi.
Tu natomiast masz nazwę modelu tej samej firmy na różne rynki. Powodem są najczęściej lokalne skojarzenia językowe.
Tak jak Mitsu Pajero (pahero) nie nazywa się w Hiszpanni pajero (onanista w slangu - delikatnie mówiąc) tylko Montero a w japonii Shogun. Intel ma np specjalny dział który zajmuje się weryfikacją nazwa nowych produktów w wielu językach - żeby nigdy nie kojarzył się zle lub smiesznie