Witam, Chciałbym zasięgnąć opini na temat kilku olejówl do 2 suwa.
Castrol power racing 2t motul 710 Mobil 2T Racing
Słyszałem że to są podobno dobre oleje, Ale chcę jeszcze zasięgnąć waszej opini na ten temat. I czym się różnią oleje syntetyczne , półsyntetyczne i mineralne ? I który najlepiej lać do skutera 2t (Wysokie obroty kręci) ? I który olej z tych polecacie ?
Też mi się wydaje że Full syntetyk będzie najlepszy, Bo skuter ma dopiero 6.600km przebiegu. Olej syntetyczny lub półsyntetyczny mogę normalnie bez problemu mieszanke robić? Bo dozownikowi nie ufam.
Bezsens jeśli silnik nie kręci 15 tysięcy. Możesz lać w pełni syntetyczny ale dobry półsyntetyk spokojnie da radę. Jeśli np. olej Castrola półsyntetyczny nazywa się ActEvo Scooter to znaczy, że jest do skuterów przeznaczony. Więc (moim zdaniem) celuj w dobry półsyntetyk.
No własnie wysilone muszą (powinny) jeździć na full syntetyku. To ochrona inwestycji. Ale WYSILONE (x2/x3/4 moc nominalna,redline x2..itd) a nie mocniejsze serie.
Taki castrol power racing 2T kupisz za 35zł a na orlenie za 2T platinum dasz 27zł. 8zł więcej rozłożone na 20 tankowań..nawet nie czuć a olej wytrzymalszy
Nie wiem jakie oleje są u mnie na Statoilu, Ale będą celował w Castrol power racing 2t bo nie jest drogi Ok 30zł (Moge i nawet dać do 40zł byle by był dobry olej) wychodzi za 1l Lub ewentualnie te co podałeś wyżej kisiu. Spiszę sobie te oleje i pojadę na stacje jak któryś będzie z tych oleju to poprostu wezmę. A te oleje które podałeś to są syntetyczne czy półsyntetyczne?
Skuter kręci dość wysokie obroty. Speedfight 2 z sportowym tłumikiem i sprzęgłem.
ps: A co o tym sądzicie? http://shop.mieloch.pl/olej-elf-moto-2-xt-tech-2t-1-litr,pZ046745.bhtml
Mój też kręci dość wysokie. W porównaniu z przecietnym samochodem na przykład. Twój tak samo na pewno. Masz serię, prawda? Nie sądzę żeby osiągała wiecej niż 9500 obrotów z górki ale mogę się mylić.
Lepszy olej na pewno nie poszkodzi ale trzeba się zastanowić co osiągniesz. Czy żywotnosć silnika mocno się wydłuży? O ile konkretnie? Nie wiem...
Jest pewne natomiast, ze castrola syntetycznego będzie Ci trudno znaleźć poniżej 40 zł za litr. Możesz sobie np. zamówić w Scooterkingz czteropak i wyjdzie cię po 36 zł ale dolicz koszty przesyłki.
Oleje które ci podałem są półsyntetyczne. Syntetyki stosuje się aby ochronić cylinder warty np. 1200 zł, a nie 300. Takiemu wystarczy dobry półsyntetyk i nie odczuje on znacząco jakosci oleju choć (jak pisałem wcześniej) nie poszkodzi. Najlepiej znajdź wokół siebie hurtownie oleju i tam rozejrzyj się w pierwszej kolejności.
Jeśli chodzi o Elf Moto 2 HP Eco to ten olej zostawia lepką, ochronną warstwę na elementach wewnętrznych silnika co różni go od większości innych półsyntetyków. Jest prawie tak dobry jak oleje syntetyczne, a kosztuje 10 - 15 zł mniej za litr.
Kupiłem juz bo na stacji (STATOIL) mi stanął (brak paliwa) Kupiłem 200ml Oleju 2-t Way Półsyntetyk za 10zł. Włałem 120ml na 6l. Litr tego oleju kosztuje 35zł. Myślę że to jest lepszy od mixola :D
Po zalaniu skuter nawet lepiej zapala i lepiej się wkręca na obroty, i vmax 3km/h się zwiększył. Chociaż nwm czy olej ma na to wpływ :D
A co do mixolu to spokojnie można bak nim wyjeździć, Nic się nie stanie. Ale to jest ostateczność.
Co sądzicie o tym oleju STATOIL Two Stroke Oil 2-TWay Low Smoke (półsyntetyk) Jest to szwedzki olej. Mogę na nim jeździć bez problemu?
Nie kupuj oleju na stacji benzynowej bo przepłacasz czasem 1.5 krotnie. Ja mogę polecić olej półsyntetyk CASTROL ACTEVO X-TRA SCOOTER 2T lub drugi,który teraz testuje IPONE SCOOT CITY 2T o zapachu truskawek :)
Powiedzcie mi cos na temat tego oleju STATOIL Two Stroke Oil 2-TWay Low Smoke (półsyntetyk). Z tego co czytałem inne opinie to ludzie sobie go chwalą. Jeżeli chodzi o ceny to na stacji może z 10-15% droższy olej jest. Np raz mixol kupiłem za 14zl na Orlenie a na allegro po 10-12zł chodzą. Napewno lepiej mi na tym oleju chodzi niż na mixolu...
Coś drogi ten olej statoilowski. U mnie jest po 30 zł za litr i po 10 za 0,2. Z tym olejem to trochę dziwna historia - na seryjnych bebechach Inca nie bardzo chciała na nim chodzić. Traciła wolne obroty i ogólnie moc jakby smarowania nie było. Na tłoku Meteora na tym właśnie oleju jeździła doskonale. Sam nie wiem. Jeśli jeździ dobrze to lej choć drogo płacisz. Orlen Platinum jest też dobry a kosztuje 10 zł za litr mniej.
Jeśli tak to nic nie zmieniaj. Zweryfikuj to jeszcze po przejechaniu ok. 300 km, bo mniej więcej tyle potrzebuje silnik aby *przyzwyczaić się* do nowego oleju. Jeśli będzie dobrze to już przy nim zostań, a jak pisałeś, że za podobną kwotę możesz mieć pełny syntetyk to przemysl sprawę. Ogólnie nie piszę, że syntetykiem zrobisz kuku silnikowi (bo na pewno nie zrobi) tylko, że jesli różni się mocno ceną to jest nieopłacalne lać coś drogiego w miejsce czegoś tańszego jeśli to drugie wystarczyłoby (w sensie, że nie muszę podcierać dupy Velvetem jak starcza mi szary).
Przy wyborze oleju trzeba brać pod uwagę kryteria w nastepującej kolejnosci:
a) wymagania producenta pojazdu z oryginalnej (nie polskiej) instrukcji; b) jakosć (parametry); c) cenę (a konkretnie stosunek cena/jakość); d) dostepność produktu.
Dziwna tylko sprawa, że mój bzyk lepiej chodzi na Orlen 2T Semisynthetic niż na Castrol Power1 Racing choć na tym drugim łatwiej zapalał.
Dziś kupiłem Yamahę Neos 2T z 2008r, przebieg 4tyś. z hakiem. Pierwszy właściciel, od nowości lał Castrol mineralny. Miałem w garażu Orlenowski semisyntetyk 2T, więc porównałem normy z etykiet, okazało się że mineralny Castrol to shit do Komara, natomiast ten Orlenowski półsyntetyk ma normę API TC, czyli identyczną jak fullsyntetyk Castrola. Tak że jutro do zbiorniczka dolewam Orlena i nie patrzę na markę oleju ale na normy. :)