Witam,
We wrześniu zakupiłem olej i go wlałem do mojego motoroweru. Był to olej (jak to było napisane na opakowaniu) Specjalnie przystosowany do silników czterosuwowych chłodzonych powietrzem. Na opakowaniu był rysunek kosiarki. Jeździłem około miesiąc i zauważyłem dość ciekawe zmiany. Silnik jest na pewno cichszy o kilka decybeli ale bardziej mnie zaciekawiło to, że pojazd stał się wolniejszy. Kiedyś V-max był to 53km/h, teraz jedynie 44km/h na tym samym odcinku jezdni. Czy ten olej jest odpowiedni do motoroweru?
Tutaj jest zdjęcie oleju https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&sxsrf=AOaemvJJ34kRSXLIji5_jfcwLLq_7YZLPQ:1636379604171&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjgp5iI9Yj0AhWtxIsKHUFyB9IQ_AUoAXoECAEQAw&q=olej%20do%20silników%20czterosuwowych%20chłodzonych%20powietrzem&biw=1920&bih=927&dpr=1#imgrc=cmoB09sRItWLfM
to nie jest olej 10W30 lub 10W40 czyli taki jak zapewne podaje producent twojego silnika
a co się może stać gdy będe go używał?
może sie zepsuć coś co bedzie źle smarowane
OK. Myśle że przez 400km raczej się nic nie zepsuje bo przy 1000km wymienię olej jak silnik już będzie dotarty
A fajnie że myślisz. I szkoda że nie wymyśliłeś tego że już ci osłabł na tyle że jedzie 10km wolniej. A ty chcesz jeszcze kolejne 400 go zabijać?
Superpomysłem jest docierać (czyli w sumie najbardziej kluczowy etap w eksploatacji silnika) na złym oleju i jadąc maxem.
Zmień olej na właściwy, wyreguluj zawory i zmierz kompresje - bo może tam już nie bardzo jest czym jeździć.
Na tym oleju jest przejechane zaledwie około 40km ale może to wystarczająco żeby coś się uszkodziło. Wymienię jak najszybciej olej i zmierze kompresje. Dzięki za rade