Zwracam się z pytaniem bo ciut wiadomości jakie uzyskałem odnośnie X-MaXA 125 zaskoczyły mnie.
Czy do przekładni przy tylnym kole lejecie ten sam olej co do silnika. Tak przynajmniej powiedzieli mi w serwisie Yamachy w Bielsku.
I pytanie drugie bo nie znalazłem informacji w instrukcji. Ile leje się oleju do przekładni bo tam nie ma wskaźnika poziomu i jakie oleje wy lejecie.
i jedno i drugie masz w manualu który ci uprzejmie podetkneliśmy pod nos
i wszystko na tej stronie do której miałeś linka
http://www.manualslib.com/manual/597150/Yamaha-Xmax-Yp250r.html?page=78#manual
ale ponieważ jesteś megaleniwy to ci zrobie wyciąg z wiedzy
.
Engine oil:Type:SAE 10W-30, SAE 10W-40, SAE 15W-40,SAE 20W-40 or SAE 20W-50
na nasze temperatury 10W40 jak znalazł
.
Final transmission oil:
Type:SAE 10W-30 type SE motor oil (silnikowy znaczy się)
Quantity:0.25 L (0.26 US qt) (0.22 Imp.qt)
czyli silnikowy 10W30 250ml (0,25L) lub 0,26 amerykańskiej kwarty.
Oleje lejemy takie tłuste, oleiste, z pojemników z olejami. Niektórzy najtańsze z Orlenu a inni najdroższe wyścigowe. To zależy ile sie ma kasy
To akurat znalazłem i przeczytałem dokładnie. Dla mnie oleje silnikowe i przekładniowe to dwie zupełnie inne grupy olejów o różnych właściwościach. Nie jestem mechanikiem praktykiem. Nawet jak zajrzysz sobie na stronę Yamahy to w sprzedawanych przez nich produktach jest olej Yamalube silnikowy i o takich samych samych parametrach i w innej cenie olej przekładniowy do skuterów. Cierpisz chyba na potrzebę wywyższania się nad innymi. By to uciąć wystarczyło napisać, że w X-MAXIe olej silnikowy i przekładniowy jest taki sam. Pozdrawiam
Wydaje mi się, że twórcy manuala chodziło o ten olej:
http://www.olej-yamalube.pl/sklep/p2659,yamalube-scooter-gear-oil-olej-przekladniowy.html
Widocznie przekładnie xmaxa zaprojektowano pod akurat taki, co poradzić.
Yamaha produkuje też ^zwykły^ olej przekładniowy, ale najwyraźniej nie zaleca go do przekadni skuterów xmax:
http://www.olej-yamalube.pl/sklep/p2660,yamalube-rear-axle-oil-olej-przekladniowy.html
Ciekawe, czy tylko do tych, czy inne modele też mają 10w30 zamiast po bożemu 80w90...
*
Nie wiem, ale chyba bym się nie podpisał pod stwierdzeniem, że olej silnikowy i przekładniowy w tym przypadku jest taki sam... Bo po co by go sprzedawali w różnych opakowaniach? Szczególnie, że nie ma praktycznie różnicy w cenie...
Roman Hałga... napisał:
By to uciąć wystarczyło napisać, że w X-MAXIe olej silnikowy i przekładniowy jest taki sam. Pozdrawiam
Ale po co mam to pisać skoro jest to napisane w manualu nieustannie podtykanym ci pod nos?
Zulusie, japońskie przekładnie zębate są często zaprojektowane do zalewania olejem stricte silnikowym. Żaden Gear Oil tylko normalnie Motor Oil i już. Jeżeli oznaczenia jakościowe są takie same to olej jest taki sam - bez względu na nazwę i ^dedykowanie^ na pudełku.
Honda, Toyota, Yamaha ma tak bardzo często. Tak już po prostu jest że nawet do wysokoobrotowego silnika w Integrze TypeR czy Civiku TypeR nie leje się najlepszego Gear Oil z półki ^wyścigowej^ bo jest zbyt rzadki i synchronizatory bedą zgrzytać jak oszalałe. Leje się silnikowy i wtedy ta skrzynia jest wzorcem precyzji.
Tak samo jak do układów wspomagania kierownicy nie leje się Power Steering Fluid (jak w wielu markach) tylko normalny płyn do skrzyń automatycznych klasy Dexteron II czy III. Do automatów też Dexteron a do silnika zwykły silnikowy. Mnie to nie dziwi bo od lat 20 jeżdze japońskimi samochodami. Mój świat.
.
Ale tu sie nie ma co rozwodzić bo napisali silnikowy SAE 10W30 conajmniej SG (czyli oleje technologicznie sprzed ho ho ho lat) i jest dobrze i łatwo.
Dostał to pod nos w manualu, powiedzieli mu to w serwisie i jeszcze raz dostał to w manualu. Jest szansa że jak jeszcze ze dwa razy ktoś to powie/napisze to uwierzy.
Fakt. I napisano w manualu, że to motor oil...
Nie do końca rozumiem, dlaczego bardziej chcesz wierzyć w to, co usłyszysz od hgw kogo z netu,m niż w to, co masz napisane w instrukcji do modelu + potwierdzone przez serwis yamahy...?