Motocykl ma obecnie już przejechane 10tys km , procz kilku awarii sprawuje się bardzo dobrze, wiele miast zwiedzonych tak w Polsce jak i w Czechach, ogolnie jestem bardzo zadowolony , ale juz troszkę , znudzony dzwiekiem i jak i moca.
Wlasnie co do mocy to przedstawic to co mi się udalo osiagnac (Moc Motocykla 21kw)
Otóż V-max uzyskany na RS to 173km/h mierzone GPS motocykl pokazał 177km/h ( sucha nawierzchnia lekki wiaterek w plecy, prostka)
Przyspieszenie to +/- 6,5s-100km/h równiez mierzone, lecz juz mniej precyzyjnie, wiec bajki ,ze RS rozpedza się do 100km/h w 5s są juz tylko legenda.
A tu zestawienie na biegach krecona do 11tys obrotów
1bieg - 52km/h
2Bieg - 77km/h
3bieg -98km/h
4bieg -122km/h
5bieg – 147km/h
6bieg – 173km/h max
Jak łatwo zauwazyc, bieg zmienia się nie szybciej niż po 30km/h od poprzedniego, procz pierwszego który jest najdluzszy.
Tak wiec kolejny mit o tym ,aby RS jechała 180km/h czy nawet spotkałem ,że 190km/h to bajeczki wyssane z mlekiem matki.
Teraz przejdzmy do jazdy, motocykl , jak na swoj silnik oferujacy 21kw przy 10tys sprawuje się na drodze, bardzo dobrze, nie ma poslizgow po redukcji biegu czy to na deszczu czy na suchym asfalcie, a sama jazda jest bardzo plynna, lecz należy pamietac o tym aby obroty byly zawsze powyzej 5tys bo wtedy łatwo wyprzedzać badź utrzymywać się na trasie bez koniecznosci redukcji biegu. Najbardziej ekonomicznym biegiem jest 6 bieg i szybkość ok. 130km/h w tedy mamy pełna kontrole nad motocyklem i motocykl w tedy pracuje swietnie.
Co do Ekonomi to jak wiadomo jest to 2 suw który aby jechal szybko potrzebuje duzej dawki paliwa tym samym Motocykl potrzebuje od 6-7l a czasem w trasie przy niskich obrotach i nie duzej szybkosci spala z 5 l co bylo dla mnie sporym zaskoczeniem, lecz ogolnie motocykl na baku 14 l moze przejechac 200km + 50km rezerwy . Jesli chodzi o olej to na 800Km ( w zalezno?ci od ustawienia dozownika ) starczy 1l .
Teraz kwestia Awaryjno?ci , Wielu posiadaczy motocykli chwali swoje maszyny jakie to one nie są ,że są bez awaryjne… lecz tak naprawdę nie przyznają się do tego, aprilia RS 125 jest awaryjna , nie jest mocno, ale awarie takie jak wymiana tarcz sprzęgła czy rozregulowany gaźnik będą p?kniżta uszczelka z pokrywy sprzęgła są, i będą nie ma motocykla nie awaryjnego. Ogólnie miałem tylko te awarie i k?opoty z elektryk? a konkretnie z diodowym migaczem , są to tak naprawdę drobnostki które powinny był naprawione w ciągu dnia, lecz serwisu w Polsce są takie ,że czeka się na jedną część czasami miesiąc (tak miałem jeśli chodzi o tarczki sprzęgła ) a robota trwa dosąownie kilka godziny …Lecz niestety to nie tylko Aprilia lecz jak posiadażem Yamahe TZR to samo mi się przydarzy?o musiałem czekać na dan? część miećsięc.(może trafiżem na takie serwisy)
Więc Reasumując Motocykl spełnić moje oczekiwania, czasami potrafiżem nim robić i do 250km dziennie , lecz powoli czas na zmianę zawsze w życiu motocyklisty przychodzi moment na coś innego mocniejszego, tak też jest w moim wypadku, Motocyklem byłem już chyba wszędzie gdzie mógłbym był, wiele wsp?lnych chwil przeżyłem, czasami goniżo się jakieś motocykle 600cc czasami 1000cc i zawsze aprilia dotrzymyważa im kroku choć czasami brakoważo mocy na dłuższej drodze
Więc Polecam ten Motocykl dla m?odych dopiero co motocyklistów z prawo jazdami A1 bo jest on wart tego.
Pozdrawiam Speedy
A jak z cenami części do Apki Czy jak coś się popsuje to będę płakać, że nie mam na części czy nie zbankrutuje na tym?
Formalnie jest to jak z Yamahą, części drogie np tłok pierścienie itp kosztują oryginalnie 1290zł a ja nie oryginalny mogę kupić za 350zł,a takie tarczki kosztują 250zł np. tak wiec różnie to jest.
Trzeba było przyjechać do KruczeK's garage :D :P Wszystkie moto robić do max 3 dni po otrzymaniu części :PSpeedy napisał:
(może trafiłem na takie serwisy)
hej czy moze mi ktos powiedziec czy taka rs 125cc która w dowodzie nie przekracza 11kw trzeba jakos specjalnie rejstrowac zeby jeździc na prawo jazdy kat A1??? :065: :065:
- Odpowiedziałem Ci już na shoucie że jeśli nie przekracza 11kW to normalnie możesz zarejestrować i ciśniesz na A1 …
2. RS 125 ma dużo więcej niż 11kW :}
Ja myślę że jakbyś miał to A1 to już by się nie czepiali.
CHciałbyć Apkę jak będę miał A1.
Chcę, a co i czy w ogóle będę miał, to nie ode mnie zależy…
Yamaha R125 jest zaj… pod względem wyglądu, ale ta moc…
RSka pod tym względem na 100% jest lepsza, napisalbym 1500%, ale tyle nie ma
excent napisał:
napisalbym 1500%, ale tyle nie ma
jest tyle 1500% to 15 razy lepsza by była.
Ja zamierzam sobie kupić Taką RS’ke tylko nie wiem czy tą do 14rpm czy do 12rpm wie może ktoś czym się różnią ?? która jest lepsza słyszałem od innych ze ta do 12rpm jest lepsza a od niektórych że to jeden ch** ale czy to prawda? ta do 12rpm podobno kręci do 12 a ta do 14rpm kręci do 11,5 ale czy to prawda…? a i jeszcze jest dziwne to że mają całkiem inne dźwięki a silniki są te same… ja już zbaraniałem i nie wiem którą kupić :-?
Boże pytałeś się już ostatnio >_<
Pytałem się i nie dostałem konkretnej odp. żeby było na 100% ktoś pewny… anie tylko przypuszczenia…
to ci kurwa mowie zagadaj do speedy’ego a nie marudzisz jak baba.
co za ciota…
sens w tym że do niego zagadałem i też nie jest pewny ty nie kapujeszł ja chcę wiedzieć na 100% a nie na 50% i nie wyzywaj nikogo -.-
to poszukaj forum o rs 125 i tam pewnie ci powiedza.
Nie ma to jak gościnność... Wg mnie jest na dobrym forum. W końcu RS jest jednosladem... Ale dobra... :roll:KruczeK napisał:
to poszukaj forum o rs 125 i tam pewnie ci powiedza.
A w nazwie tematu jest błąd, w słowie informacje.
Dobra Panowie powróciłem, po przerwie, prawko na A zdałem już i teraz B zdaje.
Co do tego 12 i 14 Rpm to nie ma reguły chcesz sprawdźić moc po prawej stronie na blaszce pisze jaka to wersja jak 21KW to najmocniejsza jak 18KW to słabsza i ot tyle filozofii .
wiedziaełm, że speedy udzieli prostej odpowiedzi na trudne pytanie :*