Witam kupiłem silnik niby w bardzo dobrym stanie przebieg niecałe 5tys mm. Wygląda ładnie widać że nie jest zmęczony. Pochodzi z skutera który uległ wypadkowi, ale silnik jest cały nie tknięty. Dostałem silnik z gaźnikiem i rurą wydechową, moduł CDI i cewkę zapłonową dostałem luzem. Chciałem go odpalić na stojaku przed dalszymi pracami a tu zonk. Z silnika wychodzi tylko kostka i dwa przewody z konektorkami więc zbudowałem cały układ zapłony w/g schematu - połączone są cewka zasilająca, impulsator, moduł CDI, cewka wysokiego napięcia masa. Moduł mam typu 4plus dwa i jak masę podepnę na pin bardziej zewnętrzy to nie ma iskry a jak na bardziej w środku to jest (nie wiem dlaczego bo ponoć są w CDI zmostkowane). W każdym razie podpinam na ten gdzie jest iskra. Wężyk podciśnienia zatkałem a paliwo leci sobie z podwieszonej otwartej butelki grawitacyjnie. Ponieważ nie ma akumulatora i całej instalacji odkręciłem pokrywę magneto i wiatrak i kręcę silnikiem za pomocą wiertarki zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Niestety nie udało mi się odpalić silnika. Zmieniłem gaźnik, kolanko przy gaźniku, odłączyłem filtr powietrza i nic. Moto niby jeździło bez problemu do wypadku więc nie powinno być problemu z odpaleniem a jednak. Prawie dwie godziny kręciłem prawie spaliłem wiertarkę próbowałem podawać samostart zmieniłem gaźnik i nadal nic. Od czasu do czasu zagadał zrobił parę obrotów i nic. Nie udało mi się utrzymać go na obrotach. mam więc pytania do fachmanów:
- Czy to że jest tyko instalacja zapłonowa nie jest przyczyną problemu a z tego co doczytałem instalacja zapłonowa w skuterze jest oddzielona od reszty i nie powinno być problemu
- To że silnik ma może trochę inny kąt względem ziemi jak w skuterze jest przyczyną złego działania gaźnika (pływak), bo wymiana gaźnika nic nie daje. Na jednym i drugim gaźniku tylko od czasu do czasu “zakaszle” i nic.
- Gdyby moduł był nie od tego silnika lub uszkodzony to nie powinno być iskry i nie “zakaszlałby” ani razu - czy dobrze myślę.
- Linka gazu jest zdemontowana a elektryczne ssanie nie jest podłączone do prądu. Próbowałem wstrzykiwać paliwo do gaźnika przepustnicą poruszałem bez linki - czy to może powodować problem?
- Co innego może być przyczyną problemu?