Odpalanie 4T.

Mam takie pytanie czy po odpaleniu zimnego silnika 4t np. jak nie załączy się ssanie i trzeba dodać trochę gazu to na jakich obrotach tzn. mniej więcej jakich wartościach najlepiej go trzymać czy na takich żeby się lekko koło obracało czy mniejszych. Może ktoś miał taki przypadek?

Przepraszam że odkopuję temat ale czy w takie upały trzeba zawsze rozgrzewać silnik 4t jeśli np. stał przez noc w garażu gdzie temperatura jest niewiele niższa niż na zewnątrz?

Pw10 napisał:

Przepraszam że odkopuję temat ale czy w takie upały trzeba zawsze rozgrzewać silnik 4t jeśli np. stał przez noc w garażu gdzie temperatura jest niewiele niższa niż na zewnątrz . Czytałem że 4t lubią jak się od razu po odpaleniu się rusza ale nie chodzi o to żeby od razu jechać na full ale na niskich lub średnich obrotach czy to nie szkodzi silnikowi i czy to zależy od temperatury otoczenia ?

No wypada. Chcesz przedłużyć żywotność - szanuj sprzęt. Przy wyższych temperaturach nagrzewa się szybko, dużo czasu nie stracisz, a zapewnisz silnikowi optymalne smarowanie. Weź pod uwagę, że niezależnie od temperatury otoczenia, temperatura robocza silnika jest i tak dużo wyższa, więc fakt że jest kilkanaście stopni więcej, aż tak wielkiego znaczenia nie ma.

Mam zalany olej 10W40 CZY TO MA JAKIEŚ ZNACZENIE?

CHYBA wszystkie 4T mają mieć olej 10w40 więc masz odpowiedni olej a to jaki masz olej to im lepsza firma tym lepiej ale na rozgrzanie po przestanej nocy zawsze powinien być rano czas :D pozdro

Dzięki!!