Witam mam rometa 717 i zbliża mi się pierwszy przegląd. Zastanawiam się czy po przeglądzie czegoś nie odblokować ale tak żeby nie stracić gwarancji. Da się tak zrobić żeby na początku zmienić np.moduł(lub coś innego) a w razie czego zamienić go z powrotem tak żeby oddać go na gwarancję?
Da sie :) Ja mojego dałem na przegląd we wtorek, miałem zdjętą blokade z gaznika, gdy wyjeżdzałem z domu zakręciłem śrubkę z powrotem. odkręcałem tez pokrywe przekładni, srubki obrobione jak nie wiem co, ale oni tylko oleje ci wymieniają... Wczoraj go odebrałem, pięczatke mi dali, a jak jest pieczątka, jest gwarancja :) pozdrawiam
Oki dzięki po przeglądzie zaraz się tym zajmę:) A kupno modułu coś da czy sie nie ma sensu? Słyszałem jeszcze coś o blokadzie na manetce i o rolkach wariatora. Bawić się w to?
jak masz zaplacic za przeglad 100-200zł to nie jedź, w ksiazecce serwisowej masza jaki olej lać tzn parametry, sam go wymień, bierz klucz i posprawdzaj glowne sruby. AJkc i rowno dobrze chodzi to jazda dalej i 200zł w kieszeni, utrata gwarancji ale zanim ZCi cos zrobia na neij to minei pol roku wien nie ma sensu...
Koledzy zastanówcie się, odblokować ale tak żeby nie stracić gwarancji...
W warsztacie oczywiście przybiją pieczątkę, ich to nic nie kosztuje. Tyle że to nie warsztat jest gwarantem, lecz producent lub imoprter. I jeśli później przyjedziesz na naprawę w ramach gwarancji to warsztat będzie chciał zwrotu kosztów od importera. Niektórzy wysyłają skutery do imoprtera, inni wysyłają uszkodzone części. Może się zdarzyć tak, że importer odmówi naprawy gwarancyjnej, albo zwrotu kosztów. W warunkach gwarancji zawsze jest napisane, że pojazd nie może być przerabiany, a odblokowanie to jest zmiana charakterystyki pracy silnika.
agentmb napisał:
Koledzy zastanówcie się, odblokować ale tak żeby nie stracić gwarancji...
W warsztacie oczywiście przybiją pieczątkę, ich to nic nie kosztuje. Tyle że to nie warsztat jest gwarantem, lecz producent lub imoprter. I jeśli później przyjedziesz na naprawę w ramach gwarancji to warsztat będzie chciał zwrotu kosztów od importera. Niektórzy wysyłają skutery do imoprtera, inni wysyłają uszkodzone części. Może się zdarzyć tak, że importer odmówi naprawy gwarancyjnej, albo zwrotu kosztów. W warunkach gwarancji zawsze jest napisane, że pojazd nie może być przerabiany, a odblokowanie to jest zmiana charakterystyki pracy silnika.
Jeżeli chodzi o zmianę jakiegoś modułu itp. to masz rację ale jeżeli blokadą jest śruba w gaźniku to można ją śmiało wyrzucić bo jest zakładana tylko ze względu na przepisy w naszym kraju.
U mnie tą śrubę bez problemów wyrzucili w serwisie na przeglądzie + założyli lepsze rolki wariatora i poprawa była znaczna :)
W Romecie 717 ta śruba była jedyną blokadą.