Siema, posiadam Rometa RXL 50 4T. Na obrotomierzu jest od 1 do 14 (w tysiącach). Zielone pole się kończy na 7,5 tys., a czerwone zaczyna na 8 tys., z tymi polami zapewne chodzi o ekonomiczność. Silnik był wymieniany na 80ccm, otóż jak jadę po prostej drodze 60km/h, manetka do końca (więcej nie uciągnie) i wskazuje obroty 9 tys. Czy takie obroty są dobre dla silnika? Czy jednak ja go mocno eksploatuję? Pytam bo chcę, żeby zachować jak najdłuższą żywotność oraz nie jeździć 45km/h.
Obroty jak najbardziej w normie, ale wiadomym jest, że nie zdrowo jest jeździć non stop na tak wysokich obrotach.
Skalę masz do 14, na liczniku 9, więc spokojnie :)
Miałem kiedyś ten sprzęt i te 14 tys to pic na wodę. 9-10 tys już męczy ten sprzęt (o ile pamietam to jakby nie było 120 kg żelastwa). Sam też tak jeździłem i zdarzało mi się postać z przegrzanym silnikiem. RXL zaczyna dobrze jeździć dopiero od 65 ccm:).
Jak rozpoznać, że silnik się przegrzał? :D
Zauważalna utrata mocy, brak reakcji na manetkę, problemy z późniejszym odpaleniem.