Witam wszystkich, Sym GTS EVO 125 nie działa obrotomierz, przewód ma przejście, obrotomierz sprawdzony i cisza. Może ktoś ma jakiś pomysł na dalszą diagnostykę.
Pozdrawiam
przewód ma przejście skąd dokąd?
czy przy przekręceniu kluczyka oba zegary robią “open ceremony”? czyli machają wskazówkami na maxa?
oczywiście zegary się otwierają przy przekręceniu kluczyka, natomiast przejście przewodu sprawdzałem od kostki zegarów
do kostki wchodzącej do modułu zapłonowego na przewodzie czarno-żółtym.
no to wychodzi na to że masz zwalone zegary w samym liczniku. albo połaczenia wewnątrz licznika albo moduł przetwarzający informacje z impulsów na sygnał dla cewki zegarów
Dzięki za odpowiedź, będę walczył dalej. Najlepsze jest to że
podłączałem cztery zegary i ten sam efekt ale ręki za te zegary nie dam sobie obciąć.
Pozdrawiam
no to poczekaj. jest mała szansa że miałes 4 zestawy zegarów uszkodzone identycznie.
skoro 4 komplety zegarów działają źle, skoro przewód jest w porządku to pozostaje styk w samym module.
No i wg mnie obroty są czytane po kablu czarno-białym jeżeli masz wtrysk i po czarno-żółtym jeżeli masz gaźnik.
Natomiast ten kabel się rozdziela… tzn sygnał wychodzi z czujnika (cewki) obrotów kablem i idzie zarówno do ECU (wtrysk)/CDI(gaźnik) jak i do zegarów. Może ten fragment od czujnika (cewki) do miejsca rozgałęzienia nie działa.
na stronie 15-4 (ostatnia) i kilka poprzednich masz schematy wtrysk/gaźnik
http://sym.waw.pl/images/instrukcje/LF12LF18.pdf
a tutaj sam schemat od gaźnika z punktami od obrotów
https://i.postimg.cc/43p782cT/gts1.jpg
Jeszcze raz wielkie dzięki za zainteresowanie tematem, w sobotę będę działał w/g Twoich sugestii,
oczywiście dam znać o wynikach. Pzdr
Witam ponownie, wszystkie przewody O.K. (przejścia są) pozostało mi kupić następny licznik, ewentualnie znaleźć speca od naprawy.
serio wierzysz w to że kupiłeś/miałeś 4 liczniki i w każdym uszkodzoną rzeczą był akurat obrotomierz?
I to w ten sam sposób?
Jeżdże GTSem już chyba 5 rok, mamy strone sym.waw.pl i mamy grupe na fejsie. Jest tam od pyty skuterów SYm GTS/EVO/Joymax/Joyride/Cruisym i nigdy nie pojawił sie problem padniętego obrotomierza … a ty masz 4 takie? Małe szanse.