Nowy wariator i dłuższa tulejka

Cześć.
Kupiłem sobie (taki kaprys :-) ) nowiutki wariator 'Top Racing SV1' z trzema kompletami rolek - 5.0, 6.0 i 6.5g i jakimiś dwoma podkładkami do tulejki. Co mnie zaciekawiło, to to że tulejka do tego wariatora jest dłuższa :-( . W efekcie po wymianie całości (kpl. + tulejka) nie mogę odpalać silnika (odpalić by odpalił, ale nie próbuję) bo zęby od tego elementu rozrusznika nożnego - co to się wkleszcza w wał silnika przy kopaniu - jest zetknięty z wałem. Po prostu dłuższa tulejka zbliżyła mi przeciw-talerz i wentylator wariatora do tego elementu i cały czas jest zasprzęglony kopnik z wałem. Próba kręcenia rozrusznikiem elektrycznym powoduje kręcenie się kopki. Czyli kicha.
Póki co założyłem poprzednią tulejkę jaką miałem z oryginalnym wariatorem i działa dobrze (ta jest krótsza i pewnie taka jaka ma być). No ale jak jest nowy wariator to chciał bym żeby wszystkie elementy były nowe a nie składanie z klocków żeby działało >:-| . Poza tym, dłuższa tulejka pewnie da możliwość większego ruchu wariatora na niej, co przełoży się na przełożenie (większy obwód z przodu = jeszcze większa szybkość).
Czy jest jakaś możliwość odsunięcia (?) obudowy napędu lub głębszego wsunięcia tego elementu kopki żeby odsunąć go od wału silnika gdy jest nowa tulejka?
.
.
PS: Skuterek zyskał na przyśpieszeniu, szybkości, trzyma cały czas 7300 obr/min przy przyśpieszaniu, przy 8000obr/min na budziku jest ponad 70km/h; poprzednio przy 8000obr/min miałem jakieś 62...65km/h. Rolki musiałem dać lekkie.

Berg musisz poszukać niskiego zabieraka bo są 2 lub nawet 3 wysokości o ile się nie myle masz gy6
https://motor-x.pl/podkladka-wentylatora,p.html

Zgadza się, GY6 (139QMB). To ten element mi się zakleszcza z wałem. Te elementy też są w różnych wymiarach? Heh.... Będę musiał zmierzyć jaką ja mam wysokość (na Allegro ktoś sprzedaje 10 mm) i jaki mam wymiar samej tulejki.

tego też są rożne wymiary;
http://img97.imageshack.us/img97/8127/obraz028j.jpg

Mhm, dzięki. Pomierzę u siebie i coś - mam nadzieję - dobiorę.

No ja myślę. I podziel się też wnioskami końcowymi ku pokrzepieniu innych tuningujących.
>
A tymczasem WM poszło sobie zupełnie w drugą stronę, ale to też jest zwykła fuszerka...
http://www.skuterowo.com/forums/topic/pasek-bando-wasze-opinie/page/2
>>
Mielę już taki drugi chiński zestaw z logo WM, ale według specyfikacji ww.
Strach jest, żeby robić to zupełnie inaczej, chociaż wielu wcześniej już próbowało.
Oczywiście całość lata z kolejnym już paskiem z logo... WM (wymiana po zużyciu typowo eksploatacyjnym).
>>>
Można? Pewnie, że można, a jeszcze jak się człowiek chce uczyć na cudzych błędach i próbuje popełniać już tylko te swoje własne... ;-)

No tamten temat to poczytam bo zapowiada się ciekawie, ale materiału jest co nieco więc będzie na potem :-)
.
Właśnie zmierzyłem tulejkę:
- długość 39,98
- śr. zewn. 19,98
- śr. wewn. 14,02
Te dwa ostatnie wymiary są ok, długość pewnie z 1,5...2 mm za duża. Sporo :-( . Dołączone dwie podkładki mają te same średnice a grubość po 1 mm. Gdzieś się doczytałem, że oryginalna tulejka ma 38,0...38,5. I to by się zgadzało.
.
Fajnie się jedzie na tym wariatorze, zupełnie inaczej niż na oryginalnym. Sprzęgło łapie jak poprzednio czyli przy 3500. Tyle że silniczek w chwili ruszania od razu wchodzi na 8200 (poprzednio skakał do 8900 i wył), potem gdy przyspieszam jest non-stop 7500, a już w czasie spokojnej jazdy cały czas trzyma równiutkie i niezmienne 7200 (poprzednio latał 6000...7000 w zależności od szybkości). Przy dodawaniu gazu teraz od razu wchodzi z 7200 na 7500...7700 (a 7500 to ponoć największy moment dla 139QMB) i zaczyna przyspieszać, podczas gdy na starym można było przyspieszyć tylko gdy obroty stopniowo się zwiększały; czyli jak było 6000 i pod lekką górkę to kicha - nie było przyspieszenia bo był poniżej max. momentu. Tu wchodzi z miejsca na 7700 i czuje się że to wariator zmienia przełożenia i całość zaczyna przyspieszać.
Aha - rolki. W komplecie były 5.0, 6.0 i 6.5g. W oryginale miałem 5.6g. Tych najcięższych nawet nie próbowałem wkładać. 6g niestety były za ciężkie - ledwo dokręcałem do 7100 obr.min, ciężko się zbierał a szybkość max z lekkiej górki to 57km/h czyli gorzej niż poprzednio. Wyraźnie było czuć że nie ma siły się rozkręcić. Na 5g chodzi b.ładnie.

Dziś pierwsza jazda w dwie osoby, jakieś +140kg. Super! Zupełnie inny pojazd i inna jazda po ulicach :-) . Polecam ten wariator.