Witam poszukuje nowego skutera 50cm3, do 5-6tyś. zł,skuter do jazdy do pracy, tygodniowy przebieg około 300km, co możecie polecić ??
Każda sroczka swój ogonek chwali, jak mówi ludowe przysłowie... Skuterów przeróżnych jest od pyty... Dużo zależy od Twoich rozmiarów, długości nóg...itp. Najlepiej, jak wytypujesz sobie kilka modeli i przymierzysz się do nich. Praktycznie każdy skuter... no, może za wyjątkiem najtańszych chinoli... odpowiednio traktowany, będzie Ci wiernie służył. W Twoim budżecie mieszczą się zarówno najdroższe modele chinolskie (Junak, Romet), jak również tańsze modele Kymco i SYM... Jak odpuścisz sobie kompletnie nowe egzemplarze, to i droższe modele Kymco się zmieszczą... Najważniejszy jest jednak osobisty kontakt z urządzeniem... ;)))
Przy dłuższych jednorazowych przebiegach lepiej sprawdzają się modele z silnikami chłodzonymi cieczą...
wypatrzyłem dwa modele
- SYM orbit 4t
- kymco agility 4t
- Agility City A-C 4t
czy będą one trwalsze, lepsze od chińczyków typu junak, romet lub zipp ??
czy 4t będzie dobrym wyborem ??
4t będzie dobrym wyborem,a czy lepsze?zależy jak będziesz dbał i docierał technologicznie to samo co chiny ale ciut lepsze materiały,ja na twoim miejscu jeżeli chodzi dojazdy to bym wybrał 2t w cieczy.
paci napisał:
4t będzie dobrym wyborem,a czy lepsze?zależy jak będziesz dbał i docierał technologicznie to samo co chiny ale ciut lepsze materiały,ja na twoim miejscu jeżeli chodzi dojazdy to bym wybrał 2t w cieczy.
co byś polecił w 2t w cieczy ?? coś może z kymco , sym-a
za mały budżet,albo i nie
http://allegro.pl/kymco-bet-win-i-bet-win-sport-50-2t-i5529941193.html
http://allegro.pl/kymco-super-9-2t-nowy-z-salonu-od-reki-i5529386878.html
czytając opinie silnik w 4t wytrzyma więcej niż 2t
licząc ze sezon trwa 7mc-y (miesięcznie zrobie 1200km) przez 7mc-y = 8400km
taki skuterek nie wiem na 5lat kupie to wynosi mi 42000 tyś km
Poprawcie jeśli źle myśle
2t większe spalanie, i olej co 1500km (ile taki olej może kosztować ?)
4t mniejsze spalanie (ale czy będzie miał porównywalny start do 2t ?), i wymiana oleju raz w roku ?
Paci, ostrzegam, że poleciłeś 2*Kymco. Starzejesz się :-)
Widzisz Araszu... nasza praca nad Paci'm dała wreszcie jakieś owoce... :D
+++
Virus'ie, to jest tak, że 4T jest teoretycznie nieco trwalsze, ale remont i serwis 2T jest tańszy... wychodzi na jedno.
Olej do 2T kosztuje od około 25-30 zł (półsyntetyk) do 40zł (syntetyk) i wystarcza na około 1400-1500km.
Zaletą 2T jest to, że po odblokowaniu bez problemu pojedzie Ci do około 75km/h (realnie)... Wadą jest większe spalanie - około 3,5-4,0 l/100km.
Zaletą 4T jest mniejsze spalanie (około 2,5-3,5l/100km), ale i mniejsza prędkość maksymalna (realnie 60-65km/h)...
Zaletą 4T jest niepierdzenie i brak konieczności nadzorowania mieszanki, ale przy twoich planowanych przebiegach, wymiana oleju będzie znacznie częściej niż raz w roku (kymco po dotarciu co 2.000km).
I zapomniał Druid dodać że 2t ciecz jest nie do zaj.....:D 100% lepsze chłodzenie jak w 2t i4t powietrze.
Z tego prosty wniosek, do twoich potrzeb 2T chłodzony cieczą :-)
sezon 8400km, 6razy wymiana oleju co 1400km
6 x 35zł olej = 210zł
dobrze liczę taki olej 1l na raz starcza ??
To nie jest wymiana, tylko on ten olej pobiera i miesza z benzyną... po czym spala. Jak będziesz używał półsyntetyku, to w 30 zmieścisz się bez problemu... W skuterze 2T masz osobny zbiorniczek na ten olej, który po prostu uzupełniasz... W moim 2T ma pojemność 1,5l...
Ja wybrałem 4T m.in. z jednego powodu: jakoś nie miałem zaufania do pompek podających olej do mieszanki. Kumplowi z roboty właśnie zatarł się Piaggio - nagle przestało podawać olej i kaplica = remont silnika.
Poza tym 4T: nie pierdzi, nie smrodzi, nie dymi, chodzi ciszej i pali mniej :-)
Ale za to jak kupisz kymco 4T, to będziesz miał przegląd gwarancyjny co półtora miesiąca, a to nieco droższa impreza, niż sama wymiana oleju i będzie to trwało 2 lata, chyba, że... olejesz gwarancję. Dlatego, choć nie lubię 2T (z powodów jak Berg), to w twoim przypadku ma to sens, jednak tylko pod warunkiem, że kupisz używkę już po gwarancji, bo rozumiem, że 2T od kymco też ma przegląd co 2000...? Druidzie?
Berg napisał:
Ja wybrałem 4T m.in. z jednego powodu: jakoś nie miałem zaufania do pompek podających olej do mieszanki. Kumplowi z roboty właśnie zatarł się Piaggio - nagle przestało podawać olej i kaplica = remont silnika.
Poza tym 4T: nie pierdzi, nie smrodzi, nie dymi, chodzi ciszej i pali mniej :-)
+++
Z tej listy potwierdzam tylko ostatni powód... sam jestem zdziwiony, ale wydech nie pracuje głośniej niż w 4T... przynajmniej u mnie... używam syntetyka, więc nie śmierdzi i na razie nie dymi... a dynamika jazdy jest zupełnie nieporównywalna... widzę to po starcie ze świateł... 4T regularnie zostaje z tyłu...
+++
Araszu, wszystkie przeglądy Kymkaczy są co 2K... Pewnie chodzi o kasę...
Tak myślałem. W przypadku kogoś, kto dużo lata, to finansowa kicha...
2T i tyle, kymkacz dwulatek i problem z głowy. Kup od Druida, to okazja, nie kupisz sprzętu w tak dobrym stanie po żadnym małolacie. Taniocha to nie będzie, ale będziesz miał święty spokój na kilka lat.
Dam ci pod rozwagę używane pomyśl
http://allegro.pl/honda-vision-50-i5554467734.htmll
wtrysk i ciecz w 4t
http://allegro.pl/skuter-yamaha-giggle-4t-wtrysk-chlodzony-ciecza-i5529329550.html
Paci... nic brzydszego nie było (yamaha)? Chryste, Wombat to nic, Ty to dopiero hipster jesteś :-)))))))))))))))))))))))
*
EDIT:L
A KAC, to nie jest przypadkiem próba kopii tego pierwszego...?