Witam. Mam torosa fresco 4t. Ostatnio mi sie pasek zerwał. Skuter jechał 60kmh przed wymianą. WYmieniłem pasek, przyspieszcenie sie poprawilo do 45kmh ale jego vmax to 50kmh. Wiecej nie pojedzie. Co sie moglo stac?
Skuter jak stanie na wzniesieniu to nie ruszy. Musze zejsc z niego aby ruszył. Powyżej 50kmh obroty wogóle nie rosną. Jechałem 65kmh z górki, skuter był bardzo cichy, Nie było go słychać. Przed peknieciem paska bylo normalnie. po wymianie dzieja sie te rzeczy
Pasek musi ułożyć się. Są jeszcze dwie opcje: założyłeś pasek nie w tę stronę co trzeba, ewentualnie założyłeś nieco krótszy pasek.
Ewentualnie nie dałeś którejś podkładki w wariatorze. Ja tak zrobiłem i urwało pasek oraz popaliło wszystko w przekładni.
Pasek jest oryginalny. Taki sam zamówiłem jak poprzedni. Po wymiane paska sktuter bardzo dobrze prześpiesza do 50kmh. Więcej skuter isc ni chce. Wogóle obrotów nie ma i nie rosną. Nawet jak jade z górki 70kmh obroty nie rosną. Jest cichy. Na pasku przejechałem jakiś 20km.
Obstawiam, że założyłeś go w złą stronę. Przełóż tak, aby ta strona paska, która jest teraz od silnika była po stronie pokrywy.
Nie rozumiem... To może być przyczyną? Przypominam że przyśpieszenie się poprawiło, Ale vmax sie zmniejszył..
Gdy założysz pasek nieprawidłowo jest waśnie taki efekt, że skuter nieco lepiej przyśpiesza, ale prędkość maksymalna jest nieduża.
luk napisał:
Gdy założysz pasek nieprawidłowo jest waśnie taki efekt, że skuter nieco lepiej przyśpiesza, ale prędkość maksymalna jest nieduża.
a możesz mi powiedzieć od kiedy to pasek w skucie jest kierunkowy ? - nawet w aucie pasek klinowy czy rozrządu nie ma oznaczonego kierunku montażu .
Quantumek napisał:
Nie rozumiem... To może być przyczyną? Przypominam że przyśpieszenie się poprawiło, Ale vmax sie zmniejszył..
rozłóż jeszcze raz wariator , przeczyść i poskładaj - mógł ci sklinować się ślizg lub rolka obrócić przy wymianie paska .
Jechałem 60kmmh z górki. Silnka nie było słychać. Wogóle obrotów nie było.
Przed tem przy 60kmh silnik był bardzo głośny. Teraz jak jade z górki z ta predkascia to silnika wogole nie slychac.
pisałem ci rozbierz i poskładaj na nowo wariator
Mario1 napisał:
luk napisał:
Gdy założysz pasek nieprawidłowo jest waśnie taki efekt, że skuter nieco lepiej przyśpiesza, ale prędkość maksymalna jest nieduża.a możesz mi powiedzieć od kiedy to pasek w skucie jest kierunkowy ? - nawet w aucie pasek klinowy czy rozrządu nie ma oznaczonego kierunku montażu .
Pasek napędowy do przekładni cvt w skuterach zawsze jest kierunkowy i ma specjalne oznaczenie.
Jeśli nie sprawdzisz i zakładasz na chybił trafił, to później są takie objawy..
A jak czegoś nie wiemy lub nie rozumiemy to lepiej zaufać osobom bardziej doświadczonym.
Kolega niech lepiej czym prędzej zastosuje się do moich wskazówek odnośnie przełożenia paska. Pozdrawiam.
Tu poczytajcie przykład z życia autora skuterowo.com:
http://www.skuterowo.com/pasek-wszystko-odwrocil/
widać jakie masz doświadczenie - że aż strach , mam przed sobą nówkę orginalny pasek do Quantuma i prócz nazwy producenta i nr. ( rozmiaru ) nic więcej nie ma , żadnej strzałki , zmieniałem pasek już parę razy i żaden nie miał kierunku - zawsze wszystko było ok , a co do artykułu to mechanik coś spierdolił i potem poprawił a zwalił na pasek.
Nie rób wycieczek osobistych w moją stronę, bo ja nie napisałem ci żadnej złośliwości.
Jeżeli trafiłeś na paski bez oznaczeń, to być może takie są robione, ale regułą jest, że na pasku jest malutka strzałka, pasek zakładamy ze strzałką w kierunku wariatora.
Piszesz, że mechanik mógł się pomylić, tylko co tam można źle zrobić przy składaniu wariatora, chyba jedna z prostszych czynności ?