Mam podobny jak Ty dylemat. Spośród wymienionych modeli rozważałbym między Hondą PCX, Sym GTS 125i oraz Aprilią SR MAX 125. Gilerę Runner bym odpuścił, bo nie jest to duży skuter, a cena wygórowana jak na 125. Peugeot Citystar ma z kolei malutkie kółeczka, bodajże obie 13'', dlatego na nasze drogi troszkę ryzykowne.
Najbardziej oczywiście kusi Aprilia SR MAX 125 i jeśli masz tyle gotówki poważnie bym się nad nią zastanowił. Wykonana jest bardzo dobrze, dodatkowo ma system ogrzewania i jeśli się nie mylę, to licznik spalania jak w Gilerze Nexus (ta ostatnia informacja do weryfikacji u dealera). Wadą jest brak ABS za taką kasę. Moc maksymalna największa możliwa jak na 125 (15 KM), ale i wagowo maszyna chyba jest największa z wymienionych, co może mieć wpływ na jej zwrotność. Z przodu 15 cali koło, z tyłu 14, co jest dużym plusem.
Pewną alternatywą dla niej może być SYM GTS 125i, najlepiej w wersji START&STOP ABS (nie EVO!). Ma ledowe światła, lampy przewciwmgłowe, gniazdo USB i 12V, duży jak w Aprilii schowek pod kanapą. Ma również ogrzewanie i gabarytowo (760 mm szerokości) da radę w korkach raczej bez problemu. Koło z przodu 14'', a z tyłu 13'', więc też ujdzie. Tu masz ładny filmik z jazdy tym SYMem oraz ogólną prezentacją ze starym szlagierem TIME BANDITS - ENDLESS ROADS w tle:
http://www.youtube.com/watch?v=-xN1Qe_qNMU
Honda PCX to najbardziej budżetowa, ale zarazem najbardziej zwrotna i ekonomiczna pozycja. Ma standardowo system START&STOP (w SYMie tylko w wersji bogatszej) i oba koła 14 cali. Nie ma ABS, ale na pocieszenie CBS czyli zintegrowany system hamulca tylnego i przedniego po wciśnięciu lewej klamki. W zasadzie to taki MIDI-MAXI SKUTER. O ogrzewaniu można zapomnieć, dwa kaski też nie wejdą i trzeba dokupić kufer dodatkowy. Jednak jej cena, zużycie paliwa, lekkość i zwrotność kusi. Do tego nie powinno być problemu z częściami do niej w przeciwieństwie do SYMa. Części powinny być też tańsze niż u Aprilli.
Honda Poland nie podjęła chyba jeszcze decyzji co do sprzedaży PCX 125 w 2014 r. Być może wiele będzie zależało od tego, co się teraz dzieje w związku propozycją 125 dla kat. B. Ale kilku dealerów ma chyba jeszcze 125 z 2013 r., tyle że to modele bez gniazda 12V i zegara (w 2014 r. była drobna zmiana w PCX).
Ogólnie mam duży dylemat między PCX 125 a SYM GTS 125. A do tego jeszcze wkrótce ma być dostępna trójkołowa Yamaha TRICITY w cenie ok. 16 tys.
http://www.yamaha-motor.eu/pl/products/scooters/new-mobility/tricity.aspx
Z drugiej strony, mając pewną kasę zaszalałbym z Aprilią. ;) Agility City 125 oczywiście nie bierz, bo możesz się okazać kolejnym rozczarowanym.