Co lepiej kupic nowego Junaka 901 sport czy używana yamahe tzr 50ccm lub derbi gpr nude 50ccm?
Jak możecie to uzasadnijcie, bo mam do kupna :
Yamahe TZR 50cm
z wymienionymi
- łańcuch D.I.D
-obie zębatki
-Nowe Tarcze sprzęgła na sportowe TEC
-Nowe Kierunkowskazy tylne z Yamaha R125
-Nowy akumulator
z przebiegiem 19500
oraz
Derbi gpr nude 80cm
-zestaw malossi 80 (cylinder itp.)
-sportowy wydech malossi
-zamontowana powiększona chłodnica zalana świeżym płynem
-nowe klocki hamulcowe przód/tył
-wymienione uszczelniacze w lagach z olejem
-niedawno zamontowany nowy napęd
-nowe opony przód/tył
-światła xenony
-nowe manetki monster
-zarejestrowany na 50
przebieg na starych akcesoriach 16tys a na nowych malossi 3tys
Wiesz, poza zaletami które wymieniłeś musisz pamiętać że yamaha tzr i derbi gpr to ten sam silnik dwusuw minareli am6 czy cos takiego i to bedzie ci palic od 4l do 8l100 a ten junak z tego co wyczytalem to 4t wiec okolo 2100
Jesli normalnie jedziesz 2t(zwłaszcza taką tzr'ką) to spali Ci tyle co 4t. Niewiele ponad 3l na setkę. Jeśli ostro ją piłujesz to dojdzie do 5l max(jesli masz odpowiedni gaźnik, 70ccm-19mm, 90ccm-21mm). I ogólnie żywotniejsze. Ja bym kupił yamaszke tzr, jeśli masz troche czasu i możliwość zarobienia pieniędzy to nawet poczekaj te 2 czy 3 tygodnie i kup troszeczkę nowszą albo lepiej stuningowaną aby jechac te 90-100km/h bez dogrzewania silnika przy 12 tyś obrotach. Oczywiście jesli Ci tyle wystarczy. Niektórzy chcą jechać na 50-90ccm ponad 120km/h no to już jest problem. Ale jesli Ci starczy te 90-100 to spokojnie bierz tzr'ke... Dużo Ci nie spali, będzie długo jeździła i wygląd, jest przepiękna.
serio Ci pali 3100 w mieście?
Sam takiej nie mam ale wiem bo paru kumpli ma właśnie coś w tym stylu, tzr, rg itp... Jak normalnie jedziesz to więcej niż 3,2-3,5 Ci nie spali. Nie ma szans. No chyba że chcesz pierwszy spod świateł ruszać i biegi przy odcinie zmieniac to weźmie te ponad 4,5.
Ale żeby 8/100... To nawet nsr/tzr/tdr/mito 125 tyle nie spali. Jak już to weźmie 6-7 przy ostrej jeździe.
ale wiesz, ze spalaniem 2 na 100 i se pojezdzisz 2 razy wiecej ;)
arvaskr napisał:
ale wiesz, ze spalaniem 2 na 100 i se pojezdzisz 2 razy wiecej ;)
No i co nowe to nowe. Poza tym ten 4T w Junaku ma o wiele lepszy dźwięk od kosiarek 2T.
thomas napisał:
Jesli normalnie jedziesz 2t(zwłaszcza taką tzr'ką) to spali Ci tyle co 4t. Niewiele ponad 3l na setkę.
Nie wiem co musiałbyś robić ze 139FMB żeby spalił 3l/100km. Max. 2,5-2,7l/100km w 2 osoby, a zejście poniżej 2l przy spokojnej jeździe nie stanowi problemu - żaden 2T tyle nie spali.
A może Zipp Quantum R? Jak chcesz coś dynamicznego z niezłym nowoczesnym wyglądem i techniką na czasie to warto się nim zainteresować.
Nie chodzi o spalanie tylko o wtrzymałość jeśli nie będe katował i będe dbał to co dłużej wytrzyma.
Napiszcie po prostu Junak,Yamaha czy Derbi
Jak będziesz dbał to wszystko wytrzyma. Wiadomo że markowe są z lepszej jakości materiałów, ale chińskie też nie są tragiczne. Za to części do Junaka są tanie jak barszcz - nawet jak coś nawali to naprawisz za kilka złotych. Do markowców ceny części potrafią niemiło zaskoczyć.