Witam, nie dawno kupiłem motorower Benzer Yanke, zrobiłem nim już ok 500km, docieram go, hamuje silnikiem, zmieniam prędkości itd. Nie wybieram się na przegląd gwarancyjny bo jest to strasznie drogie, 400km 220zł 1000km kolejne i 3000km kolejne 220zł. A z tego co słyszałem to całe nic tam robią. Moje pytanie jest takie co samemu powinienem zrobić, jakie kroki podjąć aby dobrze go eksploatować, a może znajde kogoś z Warszawy albo w okolicach kto ma podobny motorek i podzieli się doświadczeniem, pozdrawiam.
Wymienić olej, wyregulować gaźnik i zawory, sprawdzić naciąg łańcucha.
Myślę że z olejem nie będę miał problemów, zajrzę w książeczkę producenta i wymienię na polecany, z gaźnikiem może być gorzej ale może zbiore się na odwagę i metodą prób i błędów coś podokręcam, a propo łańcucha musi być mocno naciągnięty??
Jestem zielony he he.
Ja jestem z okolic Warszawy tak więc chętnie pomogę. Skoro mój pokonał 13220km i dalej żyje to znaczy że chyba dobrze go eksploatuję.
No przydał by mi się kolega który by mi pokazał co tu z czym się je he he bo ogólnie nie pochodzę z Wawy i nie mam do kogo się zgłosić, jedynie do serwisów, a te ze względów finansowych omijam z daleka chyba że z musu. Wychodzę z założenia, że chłopski rozum, chęci i dobry nauczyciel to klucz do sukcesu ;)
Ja też po pierwszym przeglądzie sobie darowałem. Zacząłem sam grzebać i moto nie narzeka. Przede wszystkim wiem że sam zrobię dobrze a serwisy najczęściej robią "na odwal się" i sukcesem jest jak nic nie zepsują.
Masz racje nie jeździj na te pseudo przeglądy, które mają za cel wyciągnięcie kasy od nabywcy. Jak coś, to za cenę tych przeglądów można kupić nowy silnik i jeszcze zostanie :)