Witam
Pisze poniewaz juz nie mam pomyslow co moze byc przyczyna awari skuterka. Mam chinski skuter 4t z silnikiem 139qmt. Rok temu robilem generalke: tlok, cylinder, regeneracja glowicy. Po tym jezdzil bez zadnych zastrzezen. Palil na dotkniecie, chodzil rowniutko. Przyszla zima. Po zimie naladowalem alumulator, i zaczalem rozpalac. Nagle gdy poscilem przycisk od rozruchu to rozrusznik krecil dalej nawet jak odlaczylem zaplon. Musialem zdjac kleme z akumulatora zeby sie uspokoilo. Okazalo sie ze przekaznik padl. Kupilem nowy ale po ppdlaczeniu okazalo sie ze jakis byl inny bo palilo mi bezpiecznik. Gosc w skepie mowil ze jest jakis nietypowy i dal mi podobny. Kupilem jeszcze jedem taki standardowy do chinczykow i przerobilem go zeby robil to co do niego nalezy. Udalo mi sie i rozrusznik ladnie krecil. Udalo mi sie uruchomic skuter. I przejechalem sie niedaleko. Jak dojechalem do domu i puscilem gaz to mi zgasl. Wiec podkrecilem troszke wolne obroty i myslalem ze bedzie. Ale gdy tak sobie chodzil na wolnych obrotach to zauwazylem ze nierowno chodzi. Silnik przyspiesza i zwalnia i tak wkolko az wkoncu zgasl. Zaczalem krecic srobka od mieszanki. Skuter zapalal ale wogole nie reagowal na krecenie owa srobka i gasl. Wkrecilem wolne obroty na maxa zeby skuter nie gasl ale nie pomagalo. Na zmiane mieszanki tez wogole nie reagowal. Silnik chodzil nierowno i gasl. Jesli manetka dodalem gazu i trzymalem w jednej pozycji to silnik tak samo falowal. Posprawdzalem czy nie ma lewego powietrza ale nic nie zauwazylem. Przedmuchalem 2 razy gaznik i nic. Filtry w porzadku. Swieca byla czarna wiec dalej myslalem ze to cos z gaznikiem. Kupilem nowy ale nie pomoglo. Kolejno kupowalem po kolei swiece, cewke, modul zaplonu, pierscienie, uszczelke pod glowice, kruciec od gaznika do silnika bo mialem popekany, podkladke miedzy kruccem a silnikiem i dalej nic. Jak to pisalem to wpadlem na pomysl ze moze to wina paliwa ktore stalo przez zime w baku. Jutro to sprawdze ale prosze was o jakies porady bo juz pomysly mi sie skonczyly. Oczywiscie zawory tez wyregulowane, nawet kilkakrotnie