Witam.
Mam problem z buggy z silnikiem KYMCO KHE7 250cc (montowany również w skuterze Bet&Win 250). Rano po odpaleniu wszystko było miodzio, nagle podczas jazdy silnik zgasł i teraz nie wkręca się na obroty. Na pełnym gazie obroty są wolne i silnik się “krztusi” Gdy pobawię się gazem, to na wolnych obrotach chodzi ale dodam gazu trochę ,to zgaśnie. Luz zaworowy jest dobry, gaźnik czyściłem i dalej to samo.
Dziś grzebałem trochę i silnik na zimnym chodzi nawet dobrze ale po krótkiej przejażdżce łapie temperatury trochę i nie chce wkręcać się na obroty full gaz a on się krztusi i ma wolne obroty, poprawiałem kostki i wymontowałem wajchę która załącza pompkę przyśpieszającą bo z nią to nawet na zimnym nie chciał chodzić choć wcześniej było dobrze.
Wcześniej chodził jak złoto, siłę miał, fajnie się zbierał a teraz nawet ruszyć nie chce ;/
Czekam na podpowiedzi, z góry dzięki.
może tłok puchnie ?
Zmierz mu kompresje…
Zawory wszystko dobrze wyregulowane ?
Zawory są w porządku właśnie boję się o ten tłok, jutro się pomęczę jeszcze a w poniedziałek pożyczę od kumpla manometr i zmierzę.
Co może być przyczyną puchnięcia tłokaż Naprawa to wymiana tłokaż
Przy puchnięciu tłoka kompresja na zimnym (nie spuchniętym tłoku) będzie inna niż na ciepłym (spuchniętym tłoku)??
Wg mnie trzeba sprawdźić zawory na ciepłym silniku a oprócz tego wyczyścić, ale porządnie gaźnik i złożyć go ze wszystkim i koniecznie nowa świeca !
Po różnych sprawdźeniach zaobserwowałem że po dodaniu gazu do maxa nie podnosi się przepustnica podciśnieniowa, (nie założyłem w ogóle filtra powietrza)
Dałem gaz a on już zdychał to palcem podniosłem przepustnice podciśnieniowa i od razu wbił się na obroty.
Oglądałem ją i nie widać aby była popękana ani też nie zacina się w gaźniku, to więc może kanalik co doprowadza te podciśnienie jest zapchany?
Mniej więcej wiem na jakiej zasadzie działa ta przepustnica (im większe obroty tym większe podciśnienie z silnika które powinno podnosić tą przepustnice która zaś doprowadza więcej powietrza i unosi iglice która daje więcej paliważ-dobrze rozumiem?) tylko dlaczego ona się nie podnosi ?
Dlatego mówię o dokładnym wyczyszczeniu gaźnika !
Każdą śrubkę odkręcić i każdy kanalik przedmuchać.
A wiecie który odpowiada za podnoszenie przepustnicy.
Nie mam kompresora aby go porządnie przedmuchać.
Patrzałem i widziałem tylko taki szeroki kanalik z filtra powietrza idący do przepustnicy? Ale on czyściutki.
Kanal ten z reguly w chinolach jest z prawej storny gaźnika, pod pokrywka w której jest jeszcze jedna membrana ze sprezynka.
Ale dopóki nie zobacze gaźnika to sobie mogę strzelac.
To nie chinol Ale zgadza się z boku jest druga membrana, za co ona odpowiadaż Pod tą membraną jest “dziórka, kanalik” pod którym jest jakaś sprężynka z zaworkiem.
No własnie tamtedy idzie podcisnienie do membrany, ale dawno nie robilem teog i nei pamietam w ktora stronę idzie ten kanal.
Chyba od krocca przed gaźnikiem az do podcisnienia pod pokrywka od gory.
WYczysc to porzadnie, podmuchaj anwet ustami i tyle.
Choc wiadomo sprezarka by byla najlepsza.