Nie wkręca się na obroty pomimo regulacji

Cześć.
Ostatnio zakupiłem zipp X-Race o pojemności 72cm^3 i z niestety filtrem stożkowym.
Od zakupu motorower miał problem z wkręcaniem się na obroty tj, przy zbyt gwałtownym dodaniu gazu zwyczajnie się dusi.
Pomimo regulacji za pomocą śruby mieszanki i zmianą ustawień iglicy nie udało mi się uzyskać zadowalającego efektu.
Problem nie występuje przy skręconej śrubie mieszanki czy na ssaniu.
Już zamówiłem oryginalny filtr powietrza, ale czy serio stożek ma aż tak drastyczny wpływ, że nie da rady wyregulować gaźnika ?
Gaźnik czyściłem, przedmuchałem wszystkie otwory a dysza podobno dobrana do zwiększonej pojemności.

Przy okazji, żeby nie zakładać offtopa - czy jest tajemnicą jaka dysza (M4/M5/M6) może siedzieć w takim gaźniku ?
http://allegro.pl/gaznik-quad-atv-4t-110-125-i5113889944.html
Nie pomyślałem żeby zmierzyć przy czyszczeniu.

masz za mało paliwa. wpakuj wieksza dysze główną.
No i owszem - stożek tak drastycznie zmienia ilość powietrza która trafia do silnika.

Filtry stożkowe to w większości syf nie nadający się do normalnej codziennej jazdy …

We wtorek pewnie przyjdzie i filtr i dysze to będę próbował to jakoś wyregulować.
Dysze prawdopodobnie to M4.

Napisz czy się udało :slight_smile:

Filtr przyszedł wcześniej, wczoraj - po zamontowaniu i regulacji zdecydowanie lepiej w kwestii wkręcania się na obroty, ale za to moc na znaczny minus - z licznikowych 75 na niecałe 70 ;/

no to zła regulacja. zapewne czegoś mu zaczyna brakować przy max obrotach - zapewne teraz paliwa skoro znacząco rozluźniłes dolot

“rozluźniłem” ?
przecież zmieniłem z stożka na oryginalną puszkę

a faktycznie. na ogół “przyjdzie filtr” to znaczy stożek bo “filtr” to wszyscy mają.
Ale jak tak i ci zdechł na górze to znaczy że paliwo. Albo ten fabryczny filtr ma restrykcje nie usunięte i jednak teraz jest powietrza za mało - wszystko zalezy jakiej mocy cylinder tam siedzi.

Cylinder 72cm3, jaką moc to wykręca to się nie dowiemy. Na długiej prostej jechał ok 77km/h GPS.
Wrzuciłem póki nie mam dysz, stożek z powrotem i różnica jest bezsprzeczna.
Na logikę dziwne by było, żeby nagle brakło mu paliwa przy seryjnym filtrze, który jak wiadomo dostarcza mniej powietrza.

Nie wiem jak miały by wyglądać ograniczniki przy takim filtrze ale po rozebraniu to zwyczajna puszka z wlotem centralnym owiniętym 5mm gąbką przez którą dostaje się powietrze do drugiej komory która jak się domyślam służy zawirowywaniu powietrza.

tam są np wloty do tej puszki w postaci rurki zwężonej do 10mm…itd

z zewnątrz wygląda tak :
http://karbownik.pl/FILTR-POWIETRZA-ZIPP-PRO-50.
a w środku otwór do drugiej komory ma dobre 5cm średnicy, także pod tym względem ograniczników żadnych nie ma :frowning:

nie ma nic w tym linku

Dziwne.
Inny link :
http://allegro.pl/filtr-powietrza-kompletny-zipp-pro-50-m50-toros-i5805547145.html

widok jego z zewnątrz to mi mało daje. ja go na zywo nie widziałem otwartego

Sorry, obowiązki.
Zdjęcia filtra :
IMG_20180313_182431.jpg
IMG_20180313_182438.jpg

a średnica wlotu z tego prostokąta z boku i średnica tej dziury w środku filtra?

Prostokąt 50x20mm
Wylot okrągły fi35
Dziura fi50

no to dużo. pozostaje regulować.

Zmieniłem dyszę w gaźniku, poprzednia siedziała 72 (z czego wyczytałem - mega mało), teraz wrzuciłem 80.
Spory przeskok, ciekawe jak zareaguje, dam znać jak już złożę mojego nieszczęsnego zippka.