1. Kupiłem Piaggio Zip 50cc 2T który ma 4 lata i 4000km na szafie, chciałem od czegoś zacząć, marka wydawała się OK. 2. Zip od początku trzeba było podkręcić manetką żeby zapalił i podtrzymać na światłach. Ale raczej odpalał. Raz mi zgasł podczas jazdy ale potem odpalił i można było jeździć. Przejechałem tak 250km dolewając tylko benzyny. 3. Wyjechałem na wakacje (3 tyg.), powrót i przykra niespodzianka - motor kręci ale nie odpala, nie zaskakuje. 4. Wymieniłem po kolei - akumulator, świecę i moduł, nic nie pomogło a kasa poszła...
Z tego co ja kojarzę (a kojarzę niewiele), to chyba najłatwiej wyjąć filtr powietrza i psikać w rurę wychodzącą z obudowy (do gaźnika). Pewnie można też odczepić rurę wchodzącą w gaźnik (od obudowy filtra) i dać mu prosto w gardziel :-) Chłopaki opowiedzą lepiej, ja nigdy w skuterze nawet filtra nie oglądałem, piszę na podstawie zabaw samochodowych... i z kosą spalinową.
Masz kilka opcji. Pierwsza to taka że podczas tego przestoju rozwarstwiła się mieszanka w komorze pływakowej gaźnika. Olejowe farfocle się wytrąciły, opadły na dno i tam je dysza zassała. Pobujanie motorkiem, odpalenie na samostarcie (można psikać dziurę którą filtr powietrza zasysa powietrze - od spodu najczęściej i ma z 10mm) i powinien gluta przeciągnąć. tylko najpierw trzeba zobaczyć świecę czy nie jest zaolejona. Druga opcja oznacza głębszy problem - usterkę. To ciężkie odpalanie wcześniej i teraz kompletny brak chęci współpracy to może oznaczać wiele rzeczy i trzeba robić standardową diagnostykę. Jeżeli wali benzyną to znaczy że benzynę podaje. Olej jak rozumiem w dozowniku jest i jest podawany? Trzeba sprawdzić czy jest iskra na świecy i w jakim stanie jest świeca, fajka. Tak czy siak jak wali paliwem to świeca jest zalana a na mokrej to i tak nie odpali. Wykręcić, wysuszyć, wyczyścić albo zmienić. potem zobaczyć czy jest kompresja. Możesz mieć po prostu problem z zaworem ssania i mieszanka jest zbyt uboga na zimny start albo gaźnik jest rozregulowany i jest za bogato - tutaj dużo świeca wyjaśni. regulacja gaźnika, sprawdzenie zaworu membranowego... to już normalnie pod górkę bo trzeba ogarniać i umieć ocenić to co widzisz.
miałem taki skuter, z prawej strony nad tłumikiem (za kołem) musisz zajrzeć w stronę silnika, jest tam czarne pokrętło od regulacji obrotów, jak są ustawione za słabe wolne obroty to przy odpalaniu trzeba dodać gazu a na wolnych obrotach gaśnie, zatkany układ smarowania 2T tych obiawów nie robi no chyba, że tłok jest zatarty i nie ma smarowania - dodaj do benzyny oleju jak masz zatkany układ smarowania