Dzień dobry!
Chciałbym z góry przedstawić się oraz opisać cel mojego postu. Jeśli po przeczytaniu wstępu uznasz, że temat nie jest dla Ciebie zbyt poważny, proszę, nie odpisuj. Liczę na porządne, uzasadnione odpowiedzi. Dziękuję! :)
Mam na imię Jakub, mam 21 lat i jestem studentem ( może lepiej nie będę się chwalił jakiego kierunku, żeby nie powodować tutaj salw śmiechu, mogę tylko zdradzić, że jest ściśle związany z elektroniką, a nie mechaniką ).
Dojeżdżam do Wrocławia około 25 kilometrów. Na potrzebę studiów zakupiłem sobie samochód i tak się tułam codziennie na uczelnię.
Wybrałem cztery kółka, ponieważ zależało mi na uniwersalności i samodzielności ( niezależności ). Transport autobusem odpada, ponieważ mieszkam na takim zadupiu, gdzie do przystanku trzeba tyrać dwa kilometry na piechotę i musiałbym wstawać o piątej, żeby dojechać na zajęcia na dziesiątą rano.
Z mechaniką u mnie kiepsko, w portfelu też zbyt dużo pieniążków nigdy nie mam, więc kupiłem rok temu Cinquecento 700 ( słyszałem, że każdy mniej rozgarnięty poradzi sobie z naprawą tego typu samochodu ). Miał to być ekonomiczny samochód, tani w utrzymaniu, nadający się do samodzielnej naprawy.
Niestety, wszystko zaczyna mnie przerastać.
Cena ubezpieczenia ( zniżka 60% na ojca ) przekraczająca połowę wartości samochodu
Spalanie, które jest dla mnie koszmarem ( 6 l/100 km w trasie , 9 w mieście )
Uszkodzenia, których nawet nie potrafię prawidłowo zdiagnozować, z powodu braku kanału czy czegokolwiek.
Kwoty części + napraw ( pomimo niższych cen ) i tak zbyt wysokie jak na skalę wartości auta
i wiele wiele innych....
Koszty utrzymania tego małego auta zaczynają mnie na tyle przerastać, że czasem wolę nie spotkać się z moją dziewczyną, bo musiałbym znowu odwiedzić stację benzynową.
Jak widzą Państwo, jest to już poważny problem młodego człowieka.