Na co patrzyć gdy kupuje skuter?

Witam.
Mam pytanie, chcę kupić skuter ale nie wiem na co patrzeć…
W przypadku rozmowy z wystawiającym aukcje jakiegoś skutera o co mam go zapytać? Jaka kompresjaż Czy dobrze pracuje ? A gdy juz wsiąde na niego to co zrobić? Wiem że trzeba puścic kierownice i sprawdźić czy równo jedzie czy coś jezcze ?

Dzięki za odp :wink: Jak się temat powtorzyl to sorki

zobacz czy koła nie są zusemkowane, sprawdź elektryke, zwróć uwagę na to czy nie szarpie jak jedziesz albo rusza czy równo chodzi, jeśli lc to zobacz czy się woda nie gotuje, czy gdzieś olej z silnika nie kapie i ogólnie czy ma suchy silnik (można też zapytać o klocki hamulcowe) itd. mam nadzieje, że POMOGŁEM i Piwkiem nie pogardze :stuck_out_tongue: :!: :?:

Jezeli nie jezdziles kiedys na moto (nie mowie raz czy dwa tylko np. z rok) to tego tricku z puszczaniem kiery nie probuj bo się wyrypiesz i tyle będziesz mial sprawdzania :stuck_out_tongue: Najlepsza opcja jest zabranie ze soba kogos kto się zna, ale jeśli nie masz takiej mozliwosci to najwazniejsze rzeczy na ktore powinienes zwrocic uwage to: przyspieszenie, czy rowno przyspiesza, czy nie ma zapasci ze przy pewnej pred. na odkreconej manetce spada z obrotów i dopiero po czasie się wkreca. Zwroc uwage na dzwiek pracy silnika, czy nie dochodza jakieś dziwne dzwieki metaliczne i brzeczace i zgrzytajace z przekładni i silnika czyli okolice siędziska. Mozesz rozlac wode na asfalcie i w miare starac się rowno w poprowadzic motor przez kaluze i po suchum asfalcie jezeli będzie zostawial rozne slady w sensię np. cienkie to moze byc tak, ze opona jest z jednej strony wytarta bardziej niz z drugiej co moze byc spowodowane krzywymi widelcami, albo skrzywiona rama. Sprawdz hamulce przy malej predkosci i czy przy ostrym hamowaniu nie lata kierownica nic nie przeskakuje. Ponaciskaj na amory z przodu i z tylu i sprawdź czy dobrze chodza. Mozesz poprosic go o zdjecie pokrywy przekładni i zobacz czy wszystko jest ok, czy na wario nie ma powylamywanych lopatek, czy dzwon sprzegla nie jest przebarwiony (fioletowy kolor) i ogolnie czy jest porzadek w przekładni :smiley: Czy odapala z kopki za pierwszym razem (ale jak jest rozgrzany bo na zimno moze nie zapalic za peirwszym razem). Odpal go i niech postoi (rozgrzany juz) na wolnych obrotach zobacz czy nie ma za duzych obrotów i czy nie gasnie. To w zasadzie jest sprawa wyregulowania gaźnika nic takiego, ale po co masz sam pozniej dochodzic itp. Jak chodzi na wolnych powinien tak pracowac jakby lekko przygasal tzn. np. swiatla przygasaja a jak dodasz trochę gazu to się rozswietlaja tak wtedy jest dobrze wyregulowany gaźnik i popatrz czy w miare rowno silnik pracuje czy nie ma takich skokow gwaltownych obrotów, wiadomo ze 2T nigdy nie bedize rowniosienko pracowal jak 4T, ale powinien w miare rowno chodzic. Jak będziesz jechal to sprawdź przyspieszenie przy roznych predkosciach, tzn. np. utrzymujes pred. 30km/h i odkrec manetke do konca i zobacz jak się zbiera, czasami jest tak, ze np. startujesz z penej manetki i trzymasz to przyspiesza ok, a czasem jak jedziesz i np. przy 50 zwolnisz i dodasz raptem gazu to moze zamulic, to moze byc sprawa gaźnika, sprzegla, rolek, sprezynek sprzegla itp. Ogolnie to zwracaj uwage na stan silnika, prace, dzwiek, podstawowe rzeczy jak amorki, hamulce, kierownice i te sprawy. Jezli juz na rozgrzanym silniku skuter bediz epracowal normalnie i raptem spada z obrotów i gasnie to daruj sobie taki skuter, bo mozesz wpakowac się w bagno. Nie mowie ze jak wszystko jest ok to nie znacyz ze po miesiącu nie ma prawa Ci się zepsuc cos, to jest maszyna i zawsze moze cos pojsc.
Wszystkie te sprawy dot. silnika sprawdzaj na rozgrzanym silniku, bo na zimnym nawet dobrze chodzacy skut ma czasem anomalie, tzn. moze nie odpalac za pierwszym razem, moze nierowno chodzi, kopcic, tak samo jak przyspieszasz na zimnym silniku to dziwnie pracuje tak jakby przerywa i slabiej ciagnie, ale to normlane. Mam nadizeje, ze pomoglem, jak sprawdzisz te rzecyz i będzie wszystko ok to mysle, ze pod wzgledem technicznym skuter jest ok i można się na niego pokusic. Oczywiscie jak jakas jedna rzecz nie będzie grala typu utrzymuej niskie obrotwy czy wysokie to nie przerazaj się tak bardzo i go nie przekreslaj :lol: Pozdrawiam.

bede kupywal na pewno aprilie sr 50 lc
czyli mam zwrocic uwage na koła , jak jeździ , obroty
i cos jeszcze? co w aprili jest awaryjnego
ktora byscie polecili;
http://allegro.pl/show_item.php?item=483103965
co myślicie o tej aprili?
ma wymianieane opony nie była katowana ?

Najlepiej jak rozkręcił byś przekładnie posprawdzał czy niema jakiś luzów.
Pasek czy zjechany.
Jak ze sprzęgłem.
Światła posprawdzaj.
zajrzyj pod “spód” skutera :slight_smile:
Przejedz się nim i puść kierownicy jak skuter skręca to ma coś z lagami.
Czy nie ma drgań sprawdź.
i co jest nie tak mów od razu gościowi to może ci cenę zbić

Tej nie bierz bo to Di-Tech:D A i mam na sprzedarz Apke 50cc Lc 2004r :slight_smile: Jak cos to pisz…
Pozdro Kondzio94

di-tech jest bardzo fajny ale trzeba lać d niego dobre paliwo, dbać o filtr powietrza i nie nadaje się do tuningu. Mało pali i ma dobre osiągi.

Gogol_Zip napisał:

Najlepiej jak rozkręcił byś przekładnie posprawdzał czy niema jakiś luzów.
Pasek czy zjechany.
Jak ze sprzęgłem.
Światła posprawdzaj.
zajrzyj pod "spód" skutera :)
Przejedz się nim i puść kierownicy jak skuter skręca to ma coś z lagami.
Czy nie ma drgań sprawdź.
i co jest nie tak mów od razu gościowi to może ci cenę zbić



Zrozumcie w koncu, ze jak ktos wczesniej nie mial skutera ani zadnego moto to nie będzie puszczal kiery do tego nie w swoich skuterze, zastanowcie się trochę co piszecie. Wyrypie się i tyle sprawdzania będzie. Jakbys chcial teraz kupić jakas 600 to co od razu bys manetke na maxa odkrecal? Pomysl trochę...

właśnie :stuck_out_tongue:

Jak przyjdziesz, to sprawdź, czy był wcześniej zapalan(dotknij wydechu itp). Ja bym polecał zapalić go na kopkę. Zobacz jak zapali. Jeśli może masz jako takie rozeznanie to naciskaj na kopke ręką, wyczujesz może kompresję, choć w 50 jest to trudne. Jak go spóścisz ze stopki to zatrzepaj kierownicą w lewo i w prawo(trzymaj ja centralnie prosto) Możesz wtedy zobaczyc, czy będzie wybite zawiszenie na tyle. Z tą kierownica to nei radzę, jeśli nei masz jako takiego wyczucia. Jeśli będzie np trzepać, to dobrze było by sprawdźić czemu. Czasem moze być np opona z bułą.

Moze przybliz trochę ta kwestie trzepania, bo ja nigdy o tym nie slyszalem i nie wiem dokladnie na czym to polega, czyli dokladnie przebieg tego jak to się robi, bo moze faktycznie to jest pomocne, ale jak mowie nigdy o tym nie slyszalem wczesniej.

jemu chyba chodzi otelepanie kierownicy jak ją by puścił :stuck_out_tongue:

Ta jak pierwszy raz siadasz na skuter to puść kierownice :smiley: Pozdro. Posprawdzaj czy równo chodzi, czy nie gaśnie, czy dobrze pali, obejrzyj pasek, wariator, sprzęgło, światła zobacz czy działają itd. A jak nie znasz się dobrze na tym to masz jeszcze możliwość pojechania ze sprzedającym do mechanika, mechanik wszystko sprawdza, stwierdza co jest dobre co jest do wymiany i masz deala :smiley:

hm to zależy. Np może cię ściągać na jedną stronę, to najprawdopodobniej rama krzywa. Może trzepać kierownicą lekko w prawo lewo małe skręty to np drgania skąś sa przenoszone. itp