Witam. Posiadam taki sprzęt.
http://allegro.pl/item978425252_mz_250_ts_150_zamiana.html
Jaki w tym moto siedzi akumulator (jaki kupić), świeca, linki (5 linek) jakie kupić + filtr powietrza, są tam jakieś inne filtry może paliwa etc?
Czemu motor bardzo ciężko się odpalać ;/ Jak odpali to chodzi ok.
Co trzeba wymienić w takim motorze jak nie był odpalany 15-20latą
Te wszystkie linki (5 linek) po wymieniać?
Bo go odpaliłem (ciężko, ale odpaliłem i pojeździłem) a przedtem nalałem oleju do lagów, nowy akumulator włożyłem 6V, opony naprawione itp. To było rok temu. Teraz chciałbym się nim zająć na poważnie.
Dodam, że 15-20 lat temu był regenerowany wał + nowe łożyska + korbowód + nowy tłok i po tym zrobione z 500km i motor później stał około 20 lat nie używany więc silnik “nówka”
Elektryka itp w 100% ok, ale mogę wymienić dla pewności jakby co.
Co pokupować? Mam budżet około 300zł na części.
Pytanie jeszcze co do olejów, jakie tam są potrzebne i jakie kupić? ;p
Pozdrawiam.
material z których sa zrobione części tez nie jest wieczny. Wiec nawet nieuzywany traci swoje wlasciwosci rzez tkai czas. Sprawdz kompresje. Jesli dobra nie ruszaj silnika. Potem wyczysc gaźnik filtr powietrza. Link hmm. jeśli sa dobre nie ma potrzeby zmieńaic. Ako 6V a swieca BP7HS z tego co pamietam ale lepiej sprawdź jaka teraz masz i taka sama kup. Wymień tez olej w skrzyni i przewod WN :) i powinno ladnie smigac. nasmaruj takze lancuchArturq napisał:
Dodam, że 15-20 lat temu był regenerowany wał + nowe łożyska + korbowód + nowy tłok i po tym zrobione z 500km i motor później stał około 20 lat nie używany więc silnik "nówka"
Chodzi Ci o przewód wysokiego napięciaż Ten co idzie od cewki do fajki, taż
Dokładnie tak.
Danielson wyjaśnił chyba wszystkie czynności i potwierdzę to co napisał
Arturq, ak dokladnie ten. i fajke przy okazji tez. przeczysc jeszcze styki przy aku, i przeplucz bajk i wlej nowa benzyne ;] a filtr paliwa jest na 99% w kraniku. Nie widac go ale jest w srodku w baku
zdecydowanie zrob to co ci powiedzial danielson i będzie gitara a linki jeśli sa dobre to po co wymieniac.
co do nie palenia to w mz moga byc 3 przyczyny
brak kompresji -sprawdz
brudny gaźnik-wyczysc
slaby akumulator- naladuj, a jeśli nie będzie trzymal pradu to kup nowy. mz bez akumulatora nie zapali bo potrzebuje pradu z niego zeby zrobić iskre
OK. Pojadę do sklepu z częściami do starych moto i jak powiem, że chcę fajkę, przewód WN, świecę, akumulator, oleje itp to facet powinien mi dobrać te “najodpowiedniejsze” czy może samemu poszukać gdzieś na allegro etc?
@może jeszcze cewkę kupić nową, w ogóle tam jest cewkaż ;d
@wiecie może ile oleju trzeba na 5l wachy? ;p to od razu bym przygotował mieszankę ;p
1:50 czyli na 1 litr paliwa 25ml a na 5l/125ml zdaje się najodpowiedniejsze. Cewke mozesz kupić nowa Motomat czy jakos tak na allegro zajmuje się takimi sprzetami. Powiedz mi co dokladnie potrzebujesz o ci znajde
Świeca, przewód WN, akumulator, dętki (przód, tył), olej silnikowy i do skrzyni, filtr powietrza, filtr paliwa, kranik, chyba wszystko czy coś jeszcze? a jeszcze wszystkie żaróweczki (kierunki, przód/tył i tylny klosz).
Arturq napisał:
Świeca, przewód WN, akumulator, dętki (przód, tył), olej silnikowy i do skrzyni, filtr powietrza, filtr paliwa, kranik, chyba wszystko czy coś jeszcze? a jeszcze wszystkie żaróweczki (kierunki, przód/tył i tylny klosz).
xD
moze najpierw sprawdź co jest ok a potem kupuj ? :P
o pokaz foty mz :)
Pokażę, ale jutro tzn dziś xD, idę spać właśnie ;p
Dodam, że ma ten “zje****” bak jak to mój kolega powiedział xD