Witam, pisze tego posta ponieważ chciałbym prosic o pomoc w wyborze zakupu motoroweru. Wiem ze takich tematów jest pełno lecz czytając je, żaden w pełni nie utwierdził mnie w wyborze konkretnej marki/modelu. Zakupu chcialbym dokonac na wiosnę aczkolwiek juz teraz chcialbym sie na cos ukierunkować. Mam 182cm wzrostu,ważę 83 kg.Za sprzet moge dac do 6500 zł.Czego szukam: duzego motoroweru(nowy lub używany) zastąpi mi moje auto w sezonie od kwietnia do pazdziernika na dojazdy do pracy i dla przyjemnosci poruszania się dwoma kółkami. Nie mam uprzedzen co do marki sprzetu, Więc jestem otwarty na sugestie. Będe wdzieczny za każdą pomoc. Pozdrawiam
a nie załapujesz się na 125 na B?
Normalnie to tak, lecz przez jakis czas bede zmuszony poruszac sie 50 wiec 125 odpada. Dlatego prosze o pomoc na forum.Szukam w miare możliwości najmocniejszej i najwiekszej 50. Chodzi mi o to zeby miał siłę mnie uciągnąć i zebym nie wyglądał na nim śmiesznie.Kiedys(jakieś 15 lat temu) mialem Rometa kadeta,Ogarka 205, WSK 125,Jawe cz350.To co ja znalazlem wz sieci z wiekszych motorowerow to Junak 905 i Yamaha tzr50. Dlatego ponawiam pytanie i prosze o pomoc
Weź nowego chińczyka, ten Junak 905 wygląda nieźle, silnik jest nie do zdarcia i wiesz że nikt tego nie katował przed tobą. Ja mam chinola od 8 lat, pokonał ponad 52000km i nigdy mnie nie zawiódł. A też jeżdżę dużo - tyle tylko że poza pierwszym przeglądem olałem gwarancję i wszystko przy nim robię sobie sam. Jeżeli miałeś styczność z takimi starymi motorkami to wymiana oleju, klocków hamulcowych, naciągnięcie i nasmarowanie łańcucha, czy ustawienie zaworów nie powinna sprawić ci żadnego problemu. A zazwyczaj tylko to się robi w tych sprzętach. A za cenę przeglądu (prawie 200zł.) to mam najlepszy olej syntetyczny za 50zł. i 150 zeta w kieszeni.
No fakt nowe to nowe. W sumie podoba mi sie ten Junak, bo nie wyglada na typową 50 tylko na 125 w moim przekonaniu. Widzialem na alledrogo nowe z wiekszym cylindrem 80 lub z wiekszym silnikiem 125. Warto brac pod uwage ten wiekszy cylinder?
warto. tylko zaczynasz wtedy prawu podpadac i trzeba mieć tego świadomość a konsekwencje ew. brać na klate
Tak, zdaje sobie z tego sprawe.Chcę bezproblemowo poruszac się do pracy(10km) z wioski do wioski i rzadziej po miescie, sprawnie ruszać z pod świateł i nie byc zawalidrogą.Nie jezdzilem nigdy takim Junakiem w 50cc i być może byłby wystarczajacy do bezpiecznego przemieszczania się. A czy przy ewentualnej kontroli ( jezdzac przepisowo) czepiaja sie motoroweru czy aby na pewno jest 50 a nie 80?
nie są w stanie sprawdzić. chyba że cię dopadną jak sobie jedziesz 70km/h+ skuterem co powinien dobijac max do 50km/h.
Poza tym to nie jest kwestia sprawdzenia pojemności. I bez zmiany pojemności po zdjęciu blokad przekroczysz 50km/h - im lepszy sprzęt tym więcej.
Motorower ma spełniać dwa warunki - pojemność do 50cm i prędkość do 50km/h. Złamanie którejkolwiek z tych zasad jest traktowane identycznie bo oznacza zmiany w konstrukcji pojazdu. A nawet jakby się tak “samo zrobiło” albo “bo taki kupiłem” to i tak odpowiadasz.
Jak będziesz jeździł normalnie, żeby nie zwracać na siebie uwagi to nikt się nie zainteresuje. Cylinder 80 z wyglądu jest identyczny jak ten 50cm3. Za to masz trochę więcej mocy przydatnej przy górkach lub ruszaniu. 125 już można rozróżnić na pierwszy rzut oka, tak więc z nim bym nie ryzykował.
Aha, dziekuje za pomoc.Wiec wybor padnie na 905 z lekko większym cylindrem.Dzieki i pozdrawiam