Witam. Mam rometa zetke 150 którego za nic nie mogę wyregulować. Wszystko czyste kanaliki, dysze, ogólnie cały gaźnik. Nie ma możliwości zaciągania lewego powietrza bo sprawdzałem to kilka razy. Po długich próbach zdjąłem filtr powietrza myśląc że może linka się zacina jednak nic z tych rzeczy. Wtedy coś mnie tknęło żeby zatkać
te dwie dziurki od strony filtra powietrza u dołu gaźnika. Wtedy motocykl chodził dość dobrze. Jasna sprawa gdy znowu je odetkałem zaczął sie wysoko wkrecać a regulacja nie miała sensu. Moje pytanie brzmi następująco, czy mogę zatkać te dwie dziury i jakie wtedy przyniesie to skutki?
jeżeli wchodzi na wysokie obroty to znaczy że ma na to powietrze. Inaczej by sie nie wkręcił tylko zalał.
Szukaj lewego powietrza
Tylko że przez króciec nie ma jak jest nowy jak i uszczelka ebonitowa i nie pojmuje jak to się dzieje. Gdy jest ze tak powiem lekko cieply to chodzi dobrze dopiero po takiej krótszej jeździe kiedy chce go regulować to się tak wkręca.
tak zasadniczo to wszystkie otwory w gaźniku są potrzebne i powinno to działac prawidłowo. chyba że jest źle złozony lub uszkodzony.
A to nie jest czasem tak że jak jest jeszcze zimny i mieszanka jest wzbogacona (dolewa paliwa) przez ssanie to pracuje normalnie a dopiero jak ssanie się wyłącza to zaczyna być zbyt ubogo i zaczyna się wkręcać?
No i kwestia tego jak wysoko się wkręca - bardziej na 4000 czy bardziej na 8000.
Silnik spalinowy benzynowy jest sterowany powietrzem - tzn im bardziej uchylasz przepustnice i wpuszczasz więcej powietrza tym bardziej się wkręca. Układ paliwowy ma tylko “nadążyć” (lepiej lub gorzej - i wtedy ma ubogo albo zbyt bogato) za zapotrzebowaniem na powietrze ale bez powietrza tu sie nic nie wydarzy.
No wiec teraz kwestia czy wkręca sie na tyle na ile pozwala mu drobna nieszczelność, rozkalibrowany kanałek albo dziurka po zaślepce technologicznej co wypadła czy wkręca sie tak jakby cała przepustnica była na maxa otwarta? Bo to wtedy by było wiadomo jak wielkiej dziury szukac.
Przepustnice masz na 100% zamknięta jak sie tak wkręca?
Tak przepustnica jest zamknięta na 100%. Oglądając budowę gaźnika widać jakby ten kanał prowadził powietrze centralnie do dyszy głównej a drugi do dyszy wolnych obrotów z tego co zrozumiałem i bez niego chodzi lepiej dlatego zastanawiam się czy jest on potrzebny skoro bez niego chodzi lepiej. Chińska “precycja”.