Moto Ventus Sport 4T - problem z elektryką.

Witam posiadam skuter moto ventus sport 4t i mam problem lecz zacznę od początku. A więc tak, Jeszcze w tamtym roku skuter sie zatarł więc zakupiłem cylinder głowice itp. No i zacząłem składać. Po zlożeniu wszystkiego nie próbowałem odpalać bo zaczęła się zima więc nie potrzebowałem skuterka i chiałem w nim jeszcze pare innych rzeczy porobić. Jakiś czas temu sprawdziłem jeszcze raz czy wszystko jest dobrze poskładane tzn ustawienie zaworów, No i włożyłem bak nalałem paliwa podłączylem akumulator, i tu już brak reakcji. A konkretniej chodzi o to że akumulator jest dobry masy sprawdziłem, ale rozrusznik nie kręci, z elektryki nie działa także sygnał dźwiękowy, światła. Działa tylko licznik, wskaźnik paliwa, światło stop. Mieżyłem także czy jest plus wszędzie i napotkałem pierwszy dziwny przypadek a mianowicie z plusa akumulatora idzie kabel do przekaźnika rozrusznika ale po sprawdzeniu przejścia za przekażnikiem nie ma napięcia, gdy sprawdzałem rozrusznik na krótko także nie odpala. (Dałem plus z akumulatora do kabla wychodzącego z rozrusznika.) i też nic. Przejście na tym kablu jest z przewodem masowym a nie plusowym i tu mi cośnie pasuje. Przed postojem wszystko działało światła rozrusznik itp. Nie wiem nawet które kable sprawdzać a troche tego jest. Proszę o pomoc. W razie jakiś pytań proszę zadawać postaram się odpowiedzieć żebyście pomogli mi rozwiązać problem.

Sprawdz bezpieczniki, nie tylko ten koło akumulatora ale np. u mnie są jeszcze dwa pod przednią obudową miałem taki sam problem i o dziwo bezpiecznik wyglądał na dobry ale widocznie miał jakieś przy uszkodzenie końcu bo po wymianie na nowy wszystko było ok.

a zakladales 80cm? czy 50cm

cyl 80, a gdzie dokladniej te bezpieczniki bo ja mam wszystko rozebrane i niestety nic nie ma.

skoro masz 80 to zrob dodatkowa mase z silnikiem slyszlaem ze po zmianie cylka trzeba dodac mase moze to rozwiarze problem warto sprubowac

Dawidos1992 napisał:

skoro masz 80 to zrob dodatkowa mase z silnikiem slyszlaem ze po zmianie cylka trzeba dodac mase moze to rozwiarze problem warto sprubowac

A po jaki ciul? Co ma wielkość cylindra do masy? Jeżeli jest problem z gubieniem masy, to rzeczywiście warto poprowadzić nową na silnik. Jeżeli jednak masa jest, to dodanie kolejnej nic nie zmieni. Nie ma masy mocniejszej i słabszej, albo masa jest, albo jej nie ma.

Z tą masą to tak nie do końca że jest albo jej nie ma. Może być ale jest strasznie słaba - zgnił kabel, zgniła kostka, zaśniedziały styk..itd

Wombat napisał:

Z tą masą to tak nie do końca że jest albo jej nie ma. Może być ale jest strasznie słaba - zgnił kabel, zgniła kostka, zaśniedziały styk..itd

Czyli jej nie ma. Wybacz moją nadgorliwość, ale pewne rzeczy traktuję w kategorii zero jedynkowej. Albo coś działa w 100%, albo nie działa w ogóle, nie toleruje pół na pół. Są pewne kwestie, które można pominąć, ale w przypadku elektryki a zwłaszcza masy nie ma przebacz. Jeżeli jest problem z masą, obojętnie czy duży czy mały, to dla mnie masy nie ma i trzeba naprawić/zrobić nową. Kiedyś sam miałem problem z masą w poprzednim piździku i kosztowało mnie to sporo modułów (palił je, jak moja babka papierosy - jeden za drugim) i pchana kosiarki. Także teraz jestem przeczulony na tą kwestie.

mają racje polącz mase silnika z ramą obojetne gdzie pod śrube sinika i pod śrube ramy.a nastepnym razem napisz przed wymiana cylka to ci dam link do big-bore 100cm

Tylko że poprzednio jeździlem także na 80 i nie było tego problemu. Bo na tej głowicy jezdziłem już. Tylko poprostu zawory się nie domykały i kompresja uciekała. Ale spróbuję z tą masą.

a jeżeli chdzi o sam silnik to mozesz tuningowc zwięszc przerabiać mech i niem to wpływu na elektryke

No właśnie nie ma wpływu na elektryke a po postoju długim nie odpala. Czy bez akumulatora da się odpalić z kopki?

Deep_Nothing... napisał:

Wombat napisał:
Z tą masą to tak nie do końca że jest albo jej nie ma. Może być ale jest strasznie słaba - zgnił kabel, zgniła kostka, zaśniedziały styk..itd

Czyli jej nie ma. Wybacz moją nadgorliwość, ale pewne rzeczy traktuję w kategorii zero jedynkowej. Albo coś działa w 100%, albo nie działa w ogóle, nie toleruje pół na pół.

Ale to się inaczej diagnozuje. Mierni/czujnik i nawet żaróweczka wykaże ci że masa jest i będziesz szukać problemu gdzie indziej. A tym czasem jej jakość jest taka że jej nie ma.

da sie z kopki odpalić chyba ze masz modul dc jak nie to odpali ale zj...sz regulator

a najprosciej + do kala rorusznika a- do jego obudowy i siedowiemy czy rozrusznik sprawny

No właśnie tak nie działa. A czemu jest masa na tym kablu sprawdzając przejście z kabla masowego do tego kabla z rozrusznika

Witam ponownie. Uruchomiłem go na kopke lecz nie odpala nadal na rozrusznik oraz nie dzialaja swiatła. Kable wydają się okey. Jak odpaliłem to kierunkowskazy są, światło stopu także lecznie ma postojów oraz mijania/drogowych. Nie dochodzi prąd na gniazda. Tyle co się orientuję to podobno może być przyczyną cewka na magnecie. Ale chciałbym się upewnić gdyż nie chcę wrzucać pieniędzy na marne.

albo regulator napięcia

A jaka częstszą przyczyną co bywa? Albo na jakich pinach ma być plus itp w regulatorze?