Witam ostatnimi czasy zadobyłem skuter moondial silnik jeśli się nie mylę 139qmb . Zabrałem się za wymianę wału cylindra tłoka głowicy, wszystko było ok wszystko fajnie poskładałem aż do momentu ustawienia zaworów. Koło zębate wałka ustawione prawidłowo 2 małe dziurki w linii głowicy z większą dziurą u góry, koło magnesowe w pozycji T, z tego co się dowiedziałem z takimi ustawieniami powinno się zawory ustawiać i tu zaczyna się problem. Śrubki którymi reguluje się zawory są za krótkie do odpowiedniej regulacji. Zakupiłem zestaw wał,cylinder głowica bez mostka z dźwigniami zaworów i bez wałka to było w nim od nowości. Problem w tym co jest nie tak. albo za krótkie zawory w głowicy albo nie wiem co ... oto zdjęcia https://plus.google.com/photos/117139787133698804353/albums/5987302863771608017?sort=1
Miałem kiedys chyba podobna sytuacje przy zmianie cylka i głowicy, gdy ustawisz zawór śrubą regulacyjną, to ta śruba regulacyjna tak głęboko sie wkręca że juz nie masz na co nakręcić nakrętki kontrującej. Ja wtedy potrzebowałem skutera na wczoraj i nie miałem czasu na poszukiwanie wałka z wyższymi krzywkami czy jakichś innych dźwigienek zaworowych, więc dałem śruby regulacyjne takie jak miałem seryjne ale nakrętki kontrujące nakręcałem pod dźwigienką i było cacy, 16tyś na tamtym silniku nalatałem i było OK, tylko ewentualna regulacja zaworów jest trochę utrudniona bo jak dasz nakrętkę pod dźwigienką to słaby jest wtedy dostęp z kluczem żeby zakontrować ,ale tragedii też z wielkiej nie ma.
Też tak próbowałem robić, ale teraz tak zrobię. Dzięki w utwierdzeniu mnie w tym pomyśle ! :D