Witam wszystkich, jestem tu nowy.
Proszę o podpowiedź , mój skuter sprowadzony z Belgii Kymco x-town 125, w Belgijskim dowodzie rejestracyjnym ma moc 9.5 kw, a na tabliczce znamionowej ma 11 kw. O co tu chodzi ?
X-Town ma chyba ~13KM czyli to właśnie 9,5kW (12,92KM). 11kW to 15KM. Tyle ma Downtown. Mimo to, X-Town jest zrywniejszy niż Downtown
może ma 9.5kW a może nie ma… A nawet jak ma to na silniku - a po drodze jest CVT generujące straty w przedziale 15-30%.
Wiec ile z tego jest na kole to jedna bozia wie.
Natomiast “zrywność” to w tym wypadku głównie kwestia odpowiednich rolek.
Zwłaszcza że XTown ma 184kg ciągane przez 13KM a Downtown ma 164kg ciągane przez podobno 15KM (wiec lepszy współczynnik mocy do masy). Wiec downtown spełnia wszelkie warunki na niebie i ziemi żeby być dynamiczniejszym pojazdem niż Xtown. Co tym bardziej pokazuje że miało sobie na papierze coś napisac.
Dzięki za odpowiedź, ale nadal jest to dziwne.
Naprawiam trochę większe maszyny to takich rzeczy nie ma.
że niby o czym mówisz? sugerujesz że skutery większe niż 125 obowiązuje inna fizyka i inne zasady regulacji?
Mówię o maszynach transportu bliskiego, i ładowarki 20 ton.Pierwszy raz widzę takie rzeczy.
Proszę jeszcze o dane regulacyjne, luzy zaworowe.
google
a następnie wpisujesz sobie “mój_skuter service manual” albo repair manual, albo instrukcja napraw, książka napraw …itd
Dobrze, dziękuję bardzo.