Mniejsza moc i v-max po zmianie zerwanego paska CPI ARAGON 125 4T 2011

Witam ostatnio zerwał mi się pasek napędowy w skuterze CPI ARAGON 125 po wyglądzie paska raczej ze starości. By kupić nowy wyszukałem w necie zalecane wymiary paska które wynoszą
842x20x30 co potwierdzili w sklepie i taki też zakupiłem ale założony był pasek o wymiarze
743x20x30 wiedząc że skuter od początku startował z niskich obrotów myślałem że to przez ten za krótki pasek po przymieżeniu paska o wymiarze 842 zobaczyłem że jest sporo za długi wymieniłem na 757 i wszedł na wcisk. Teraz skuter o wiele płynniej przyśpiesza ale niestety zamiast rozpędzać się do 105 rozpędza się do 90 i słysze że na pełnej manetce ma cały czas o wiele niższe obroty czego to może być powodem czy zmienić teraz rolki na lżejsze? Niestety nie mam wagi żeby zobaczyć ile ważą stare dodam że wszystko wizualnie wygląda na stan dobry czyli wariator rolki i korektor nie wiem jak sprzęgło. Do tego planuję wymienić filtr na stożkowy może doda mu to trochę mocy tylko nie wiem co zrobić z odmą bo jest połączona z filtrem.

filtra nie zmieniaj.
pytanie czemu ci nie pasuje dedykowany pasek - o ile to jest na 100% właściwa długość.
pytanie czy ktoś czegoś wczesnien a napedzie nie zmienił/pogrzebał.
no i te obroty - faktycznie to z opisu wygląda jakby mu teraz rolki nie pasowały i były zbyt ciezkie.
Nie masz oznaczeń na tym zerwanym pasku?

Z góry dziękuję za pomoc. Teraz jestem na kompie i wstawiam zdjęcia które mam pierwsze leci stary pasek pęknięty i jego długość

a teraz wysyłam jak wygląda nowy pasek o zalecanych wymiarach

wydaję mi się że jest o wiele za długi niestety nie mam zdjęcia jak wygląda pasek który teraz założyłem czyli
757x18,5x30 który jest dłuższy od poprzedniego przez to powinien moim zdaniem jeździć lepiej a tak jak mówiłem
mniejszy v max bo 90 gdzie było 105/110 i nie ma wysokich obrotów co też widać chyba na wariatorze wytarcia są tylko
w dwóch punktach, w górnym i dolnym jak by chodził zero jedynkowo i męczył silnik a co do filtra to bardzo mam ochotę na jego wymianę da mi to wygląd bo ten stary jest rozklekotany i do tego wydajność chyba

Ja za każdym razem gdy wymieniałem pasek miał muła, potem jak pasek już się dotarł i ułożył wszystko wracało do normy. Powiedz pasek Ci pękł podczas jazdy ?

Tak na początku zaczeło targać skuterem jak szatanem ale musiałem chociaż trochę dojechać do miasta no i nie potrzebnie przekraczałem prędkość 50km na h i po 500m pęknął. Dziękuje za dołączenie do dyskusji. Nie ukrywam że chce żeby skuter dał z siebie wszystko i chciałbym osiągnąć spowrotem to 110km/h i lepsze przyśpieszenie co wymienić.

Jeżeli pasek pękł podczas jazdy uszkodzić mógł się wariator, możesz tego nie widzieć ale tak może być. Koledze po zerwaniu paska też szlag trafił wariator mimo, że nie było widać uszkodzeń

A co do paska, weź ten pęknięty idź z nim do sklepu i Ci taki dobiorą. Kolega też miał przejścia z paskiem i w końcu dopasowali mu w sklepie z częściami dla ciężarówek :slight_smile:

A co do lepszego przyspieszenia to albo lżejsze rolki i twardsze sprężyny sprzęgła albo jakiś wariator typu Polini Maxi i podobne oraz regulacja tego i byłoby lepiej

albo po prostu taki pasek jaki był (jaki pękł) bo kupiłes dłuższy i jeden i drugi

Problem jest z tym że ten pasek dłuższy co teraz go włożyłem wszedł na wcisk a na korektorze też nie był na zewnątrz tylko tak 10% w środku nie mam niestety zdjęcia bo musiałem szybko wszystko składać gdyż nie mam garażu i deszcz mnie pogonił sprawę z paskiem narazie odpuszczam chociaż moim zdaniem powinien być ciut dłuższy mimo wszystko zabiorę się za sprężyny sprzęgła tylko żeby nie było takiej sytuacji że wariator daje już maksymalny bieg a sprzęgło dopiero załapuje bo to też go pewnie zmuli w takim razie za co sie najpierw zabrać za rolki czy sprężyny sprzęgła dodam że sprężyna korektora obrotowego jest tak twarda że oburącz mogę ją ścisnąć tylko na 3 sekundy nie wiem czy ma to coś wspólnego z tym

normalny pasek 743mm na 20mm do GY6. Masz taki na zdjęciu i dziwnie kombinujesz. kup takiego Gatesa czy Dayco i z głowy

Obawiam się że jak pasior pier… to uszkodził korektor momentu albo przez niego pier…

Załączam film z pracy aktualnego paska https://www.youtube.com/watch?v=esEW_V2E8qY
Co o tym sądzicie nie za szybko łapię sprzęgło, nie za szybko wariator się tak jakby kurczy i czy ten pasek dobrze leży czy nie powinien być na równi z końcem korektora? Oczywiście koło bez obciążenia raz tam zahamowałem na rozpędzonym ale słyszałem ten silnik nie raz na wyższych obrotach i do tego na drodze nie w powietrzu.

Pasek jest sporo za krótki i nie ma opcji aby to dobrze pracowało

No właśnie a był założony jeszcze ciut krótszy o rozmiarze 743 to teraz jak na 100% trafić z paskiem jeżeli 843 jest zbyt luźny? I jak z tą pracą wariatora?

Umieszczam teraz dokładniejsze zdjęcia jak wygląda aktualny pasek:

Albo mi się zdaje albo pasek w Vario nie schodzi do końca na dół do tulei i przez to pasek nie wychodzi z korektrora

Witam niestety muszę podbić temat bo miesiąc pojeździłem na nowym pasku i koniec…

Nie wiem już na prawdę… Muszę się jakoś dokładnie dowiedzieć jaki wymiar musi mieć ten pasek.
Ale coś mi sie wydaje że coś jest nie tak z wariatorem bo znalazłem zdjęcie jak wygląda pasek na
otwartym wariatorze ale nie jestem pewny czy był dociśnięty na maksa wariator bo jeżeli tak to albo jest coś źle
złożone/dobrane albo pasek musi być 2 razy węższy… Pomocy jestem bezradny. :frowning:

Ale jak widzę na innych zdjęciach to tak to jest maks ile ten pasek wchodzi :frowning: