Jak skuter pracuje na wolnych obrotach wszystkie światła (oprócz kierunkowskazów) świecą bardzo słabo, i pulsują w rytm silnika.
Czy to normalne? Jak ot naprawić, aby normalnie świeciły na wolnych obrotach?
eh, było tysiąc pińcset - sto dziwińcset razy.. Tak, to normalne, bo lampy są zasilane bezpośrednio z prądnicy i na wolnych obrotach ma ona małą moc.
Dobra, a da radę tak zrobić, aby lampy były prosto z akumulatora?
akumulator nie pociągnie głównej lampy, musi być z prądnicy. bezpośrednio. Jak by się dało to by tak fabrycznie robili. :)
izdebski12 napisał:
Dobra, a da radę tak zrobić, aby lampy były prosto z akumulatora?
Da radę to zrobić ale trzeba przepiąć inaczej cewki w prądnicy (odłączyć od masy) i trzeba podłączyć inny regulator żeby prądnica ładowała akumulator i zasilała żarówki i będzie to działało, pytanie tylko po co.?.
Miałem zamiar to zrobić ale na razie jeżdżę tak jak jest , za dużo roboty.
Jakbym przerabiał światła to też trzeba by przepiąć część obwodów w skuterze i dołożyłbym jeszcze kilka bezpieczników ,a nie jak jest teraz tylko jeden i jak się spali to działają tylko światła i nic więcej nawet stop nie świeci.
1 pytanie to po co a drugie że po takiej modyfikacji musiałbyś co kilka dni ładować akumulator bo prądnica nie nadążała by z ładowaniem go.
Jak się przerobi układ ładowania to prądnica da radę i nie trzeba co kilka dni ładować akumulatora.
Jakby nie było ładowania i żarówki przednie były by podpięte pod akumulator to by poświeciły około 2 godzin tylko.
Tak? To w takim razie jakim cudem prądnica jeszcze ładuje akumulator, skoro prąd idzie na te wielkie lampy?
Dlatego że nie cały prąd idzie na żarówki. Na wyłączonym oświetleniu większość idzie na akumulator a gdy zapali się lampy to większość idzie na oświetlenie a reszta na akumulator a dlatego tak długo trzyma aku bez ładowania ponieważ zużycie prądu z akumulatora jest na tyle małe że ta reszta która ładuje aku podczas jazdy wystarcza bo podczas jazdy jedynie kierunkowskazy i światło stop jest brane z akumulatora. Jak nie wierzysz to podepnij sobie całe oświetlenie pod akumulator ale sam się przekonasz że aku długo nie wytrzyma no chyba że przerobi się układ ładowania tak jak mówi kolega dwa posty wyżej.
Kierunkowskazy, Klakson, Rozrusznik elektryczny, światło stop.
A teraz pytanie z innej bajki:
Zamierzam sobie zakupić GPS'a, Przykleić go sobie na taśmę dwustronną do skutera, i oczywiście podłączyć ładowanie. I teraz czy kabelki 12V - takie ładowanie. Podpinam pod akumulatorek, czy może właśnie pod tą prądnice? Jak myślicie, aku wytrzyma jak w trakcie jazdy będzie ładował jeszcze mi GPS'a? Żeby potem nie było tak, że jak zgaszę silnik to nie odpalę z przycisku, bo aku padnie.
izdebski12 napisał:
Kierunkowskazy, Klakson, Rozrusznik elektryczny, światło stop.
Napisałem tylko kierunkowskazy i światło stopu bo podczas jazdy rozrusznika się nie używa a klaksonu też sporadycznie no chyba że ktoś jest bardzo nerwowy :P
Ładowarkę do nawigacji możesz podpiąć bezpośrednio do akumulatora bo taka ładowareczka pobiera malutko prądu więc nie powinno być problemu z tym że gdybym to robił osobiście w swoim skuterze to zamontował bym dodatkowy bezpiecznik na kablu do ładowarki tak na wszelki wypadek.
Wątpię aby taśma dwustronna utrzymała nawigację na miejscu podczas jazdy po polskich dziurach a dodatkowym minusem jest to że jak już przykleisz to jak zostawisz skuter np. pod sklepem ? Z nawigacją ? Jak odkleisz kilka razy tą taśmę to już napewno trzymać nie będzie więc najlepszym rozwiązaniem było by zamontowanie uchwytu takie jak są do telefonów lub przerobić mocowanie do lusterka albo kierownicy z takiego uchwytu na przyssawkę do szyby samochodu.
No myślałem nad takim uchwytem co ma się w samochodach i taki uchwyt potem na śruby do obudowy. A jeszcze takie pytanko: Do nawigacji potrzebna jest jakaś antena jak w przypadku CB-Radia ?
Nie, nawigacja posiada wbudowaną antenę.
Jak będziesz podpinał ładowarkę do skutera to najlepiej taką co ma szeroki zakres napięcia zasilania, np taką co pracuje od 12V do 24V, bo jeżeli regulator dostanie przebicia to możesz mieć dość duże napięcie w instalacji.
Nie mówię o spaleniu regulatora że nie będzie ładowania tylko o np zwarciu wejścia z wyjściem co może się zdarzyć.
Wtedy w układzie ładowania akumulatora niema stabilizacji i napięcie wzrasta i to nawet dwu krotnie.