Max Prędkość skutera 30km/h :/

Witam!

Pisałem wcześniej temat pod tym adresem:
http://forum.jednoslad.pl/viewtopic.php?p=43436#43436
Lecz niestety został zablokowany :frowning: więc pisze nowy.

W tamtym temacie pisałem że skuter w ogóle nie chce odpalić, ten problem ustąpił, bo skuter odpala (został wymieniony cały silnik + gaźnik) teraz odpala bezproblemowo…
Ale gdy go odpalę i jadę max wyciągnie 30 km/h :confused: ze starym silnikiem wyciągał normalną prędkość ok. 55/h na prostej. Dodam że nowo zakupiony silnik miał przejechane tylko 800 km ! Więc wątpię żeby coś się w nim zepsuło…

Jeśli przypuszczacie co jest przyczyną tego że skuter wyciąga max 30km/h Proszę o odpowiedź. Bo robiłem już nawet “doświadczenie” (Myślałem że licznik tylko pokazuje 30km/h a w rzeczywistości jedzie szybciej, ale kolega biegł koło mnie jak najszybciej umiał i biegł równo ze mną, a na liczniku było 33km/h :/) Więc już naprawdę nie mam pojęcia dlaczego tak jest, za wszystkie odpowiedzi:
Z Góry Dziękuję!

Sam zmieniałeś ten silnik czy teżrobił to mechanki/serwis ?

a silnik pracuje równo czy tak na twoje mniemanie śmiesznie ?

Silnik zmieniał mechanik (znajomy) ja tylko podawałem śrubokręty, klucze itp. :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

A co do chodu silnika to na moje oko tak jakby “nie miał siły”, nie wiem czytałem teraz o tym dużo na internecie i może to wyregulowane zawory? może to być przyczyna tak niskiego v-maxu ?:confused:

JA bym radził weź telefon/kamere i nagraj to.


Jak nie masz kamery to sam dzwięk. Powinno wystarczyć.

A jak się wkręca jak go na stopkach postawisz ?

Zobacz do rozdzielacza linki do gazu i do dozownika. Kumpel tak miał w ry8 ze jechał 30 i mocy niemiał wogule, probowalismu wszystkiego, gaźnik był czyszczony, swieca zmieniana i ni a okazało się ze linka się poluzowała czy cos takiego.

a ja powiem tak pewnie, skuter jest zablokowany na gaxniku module filtrze powietrza i bęzyny ,fiflak na wydechu , i może jeszcze coś, bo tak naprzykłąd mają silniki z Belgii
,tam można jeździc skutem BEZ ZADNYCH UPRAWNIEN do 35km/h

OK nagram filmik i pokaże na forum jak on chodzi.

Nie wiem gdzie jest ten cały rozdzielacz i dozownik :confused:

wrona napisał:

a ja powiem tak pewnie, skuter jest zablokowany na gaxniku module filtrze powietrza i bęzyny ,fiflak na wydechu , i może jeszcze coś, bo tak naprzykłąd mają silniki z Belgii
,tam można jeździc skutem BEZ ZADNYCH UPRAWNIEN do 35km/h



To jest całkiem możliwe, bo jak kupowałem silnik, to ten sprzedawca cos gadał że ten silnik ma z jakiegos innego kraju (zapomniałem jakiego :/), wrona, czyli pooprostu sciagnoć blokady z:
-gaźnika
-filtra powietrza i benzola
-zawirowywacza spalin
-module (ale jakim ?:/)
-filflak na wydechu- to ten zawirowywacz spalin?

ja miałem kiedyś honde vision to tam był własnie zawirowywacz (fiflak) , na filtrze powietrza ,podajze na gaźniku i chyba był dany za mały filtr wahy , nie pamiętam co tam dokładnie było ale wiem ze blokad było od groma i ciut ciut , więc pooglądaj wszystko , na pierwszy ogień zobacz na wydech i filtr powietrza

a i jescze na wariatorze chyba było

A może wpadło coś do wydechu??

to odpal i dodaj gazu(na centralnej) i zobacz moze jest zawalony , ja w tej visionce miałem rozwiercone otwory przez porzedniego włąsciciela bo wydech był zawalony

Dzwoniłem do poprzedniego właściciela silnika, powiedział że to może być problem z masa, gaźnik, albo za mało paliwa dostaje.
Gaźnik wydaje się w porządku, paliwa dostaje wystarczająco dużo, problem z tą masą, nie wiem jaki to jest ten kabelek…


Silnik na centralnej stopce ma bardzo dobrego kopa, naprawde moc duża, kółko się kręci tak szybko że aż motorkiem trzęsie… Gorzej niestety w trasie… A do wydechu na pewno nic nie wpadło…

jak na centralnej kręci to znaczy ze coś z gaźnikiem polecam wyczyścić i filterek też

a masa bynajmniej u mnie jest takim czarnym kablem przyczepionym do przekładni
(keeway)

Gaźnik wyczyszczony no tak że nie wiem czy znalazła by się tam jakaś 1/1000 kurzu, lub czegoś podobnego… :confused: Filtr też był czyszczony przed wymianą silnika.
Nie wiem no, mam serwis niedaleko, lecz tam nie naprawiają skuterków takich jak mój (chiński :-? ) ale zadzwonię jutro i się spytam. Jak macie jeszcze jakieś pomysły co mogło nawalić, to proszę o napisanie…

A dysze przedmuchałeś??
W u mnie też jest kabelek doczepiony do przekładni,
Chm mój brat w “keway huriccane” miał coś podobnego tyle że na centralnej stopce nie wkrencał się na obroty, tyle że mu samo po jakimś czasie się naprawiło, nie wiadomo co to było.

Aha, jeszcze takie pytanie. Silnik z tego co zrozumiałem kupiłeś używany. Sprawdzałeś jaką on ma kompresję ??

Jaka kompresja ? jak to sprawdźić?

A ta wolna prędkość nie ma nic związanego z iglicą?

Kompresja czyli sprężanie. Hmm najlepiej można by było miernikiem. Ale poki co wykręć świece, wylot zatkaj palcem i niech ktoś kopniakiem kopnie, jak ci palec wypchnie to kompresja jest ale wtedty nie wyczujesz czy taka jak powinna …

Umknęło mi czy w ogóle nie wyregulowałeś gaźnikaż

Wino mnie trochę uprzedził z moimi refleksjami ale to na bank będzie kompresja albo brak regulacji chyba że pasek ci się slizga skoro na nózkach idzie jak pojeb**y a na trasie nie to coś z napędem może też rolki albo sprzęgło spalone