Witam . Czy jeżeli wariator na malossi z sprężynkami sprzegła ( oczywiście wezme komplet spręzynek zeby dostroić wario ) bd czuć różnice ? Czy wy po wymianie odczuliście róznice w przyspieszeniach i v-maxach waszych maszynek.. ? Bo niestety trochę kosztuję wario i nwm czy jest warto .. Z góry dzieki za odp !! :)
różnice poczujesz na 100% natomiast to czy to będzie różnica na plus czy na minus to zależy od regulacji.
Poz tym nie wariator ze sprężynkami sprzęgła się dostraja tylko wariator się bierze z rolkami i sprężyną centralną - i to się stroi.
Sprężynki sprzęgła - o ile do seryjnego znajdziesz zamienniki o inne twardości mają wpływ tylko na moment załączenia - czyli w zasadzie startu.
99% tjuningowych przypadków to po prostu podniesienie maksymalnych obrotów silnika przy których następuje przyśpieszenie - wtedy silnik generuje więcej Nm i obrotów do konwersji na Nm w napędzie.
Np mój sym gts na codzień przyspiesza w zakresie 6300-6700 obr albo w przypadku manety na full to tak do około 80km/h przyśpiesza przy 7500-8100 obr i jeżeli potem masz ochotę dociągnąć do Vmaxa to obroty wraz z prędkością rosną do tych prawie 9000-9100.
A np po wymianie na J.Costa lub własnie Multivara2000 jeździ cały czas w zakresie 8700-9300.
Na pewno różnica w przyśpieszeniu jest (jest oczywiście głośniej i więcej pali oraz zużywa się szybciej) ale przy 12-20KM ta różnica i tak jest raczej kosmetyczna.
Seria ciągnieta do maxa
https://www.youtube.com/watch?v=St78JIrK_bU
Nowszy gts evo seria też do maxa
https://www.youtube.com/watch?v=6_1Zsn6FVbI
Seria i rolki dr. pulley
https://youtu.be/5wSsjVycAFc?t=130
MV2000 rolki 13,5g dedykowne do tego skutera w tym wario
https://www.youtube.com/watch?v=6zq5Yr7hNGM
zobacz gdzie i jak często ląduje wskazówka obrotomierza
Dzięki wielkie Wombat za wskazówki . Niestety sprężyną centralną za wiele nie wyreguluję bo do malagi jest tylko jedna. Ale myśle ze rolkami dostroję ładnie to tej sprężynki :D . Z tymi obrotoami to jest kosmiczna różnica . Z tego co widać po tych filmikach. :D
Do malaguti 125 jest dużo sprężyn korektora (centralnych). Szukaj w google pod hasłem:
Malaguti 125 torque spring
Malaguti 125 main torque spring
albo
Malaguti 125 counterpressure spring
jest tego sporo, od Malossi i Pollini też.
W zestawie z wariatorem chyba jest biała. Jeżeli nie masz nic nadłubane to jest szansa że ^tuning z pudełka^ czyli założenie całego zestawu tak jest potencjalnie przez producenta optymalnie dobrany - to bedzie poprawa osiągów. Znaczy przyspieszenia w najczęściej wykorzystywanym zakresie 0-70.
A jak masz coś podłubane to zestaw z pudełka może nie być dobrze zgrany z resztą. Ale eksperymentalne regulowanie wariatora wymaga kilku zestawów rolek o różnej wadze, czasu, warunków na drodze... teraz jest mało sprzyjająco
Ogólnie do 125 jest dużo sprężyn ale . Popatrz na spręzyny Malaguti f18 lub kymco bet&win 125 . Bo te same serce tam siedzi
A ich właśnie nie widziałem na stronce , żeby kupić . JEst tylko jedna zółta w zestawie i jedyna możliwa do kupna :/
Mój silnik wygląda tak https://www.google.pl/search?q=silnik+kymco+bet%26win+125&hl=pl&biw=1366&bih=705&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiThM6TkuHJAhUEtRQKHRWNCqAQ_AUIBigB#hl=pl&tbm=isch&q=malaguti+f18+silnik+kompletny&imgrc=bmB-U_TeDLjpVM%3A słabo widać nie ma lepszych zdj
https://motor-x.pl/wariator-mv1-top-racing-kymco-malaguti-maxi-scooter,p.html
Sprężyny szukaj do tych modeli
BETA Eikon 125 e 150 - KYMCO Bet & Win 125 e 150, Dink 125 e 150, Grand Dink 125 e 150 - MALAGUTI F18 Warrior 125 e 150