Po remocnie mam taki problem ze motor strasznie dużo pali ostatni wlałem 500ml i chodził na biegu jałowym bez gazowania 15-10min
i strasznie przy gazowaniu kopci na biało.
A i jeszcze strasznie ciężko mu ruszyć trzeba gaz na maksa dać żeby ruszył ale jak ruszy to wkręca sie szybko i jedzie poprawnie świeca po wykręcanie nie była czarna lecz brązowawa.
zmierz kompresje bo to wygląda jak zdechły cylinder
tylko właśnie cylinder , głowica i tłok są nowe więc to raczej nie bo nawet jak rozbierałem to tłok i cylinder były bez rys większych
wiec jeżeli to “raczej nie”… to jednak zmierz kompresje
kompresja 9,7 bar
No to jak masz kompresje 9,7 na nowym zestawie to nie jest dobrze. Nie jest to tragedia ale dobrze też nie jest. Kompresja 11-12 bar to by było to.
Nie wiadomo czy źle złożone czy marne z natury czy dojechane jest co założyłeś.
Ale skoro masz te prawie 10 bar to pozostaje regulować gaźnik i naped do cylindra o inne charakterystyce i osiągach
Dzisiaj rozebrałem brałem głowice i wyglądało to nie ciekawie uszczelka pod głowica przetopiona z dziurami a pod cylindrem podarta więc to raczej to jest powodem tego że nie ma mocy i kompresja kupie nowe uszczelki i zobacze jakieś lipne uszczelki bo ledwo 14mth ma przejechane na tym zestawie nowym a katowany nie był tylko letko jeżdzony
są złote zasady kopcenia:
- kopci na biało i gęsty dym sie długo utrzymuje i najcześciej śmierdzi olejem - silnik bierze olej
- kopci na biało ale dym szybko znika - spala ciecz z układu chłodzenia
- kopci na czarno - mieszanka paliwowa ma zbyt dużo paliwa i silnik jest przelany
Najbardziej mi pasuje to że bierze płyn bo właśnie ta uszczelka po środku głowicy przetopiła się