Mała kompresja.. i co teraz?

Witam!
Prawdopodobnie w moim skucie kompresja spadła i to znacząco objawy są takie że jest słabszy v-max słabsze przyśpieszenie i gorzej się go odpala… i ten problem się powiększa…
Moje pytanie jest takie:
Co mam teraz zrobić by kompresja powróciła :?:
1) Wymiana samych pierścionków tłoka (jaki w ogóle jest rozmiar seryjnych 40mm??)
2) Wymiana tłoka wraz z pierścieniami
3) Wymiana Cylindra wraz z tłokiem i pierścieniami <- tak powiedział mi mechanik że tak muszę zrobić bo same pierścionki nic nie dadzą lecz nie chce mi się w to wierzyć :-?

Co należało by zrobić w tym przypadku???

Proszę o szybką i konkretną odpowiedz :wink:
Pozdro! :sunglasses:

Jeśli nie jest przytarty to nie musisz zmieniać nic oprócz uszczelek :wink:
A może to uszczelka przy wydechu po prostu się przemiećszcza w blokuje odpływ spalin i dlatego gorsze przyspieszenie i v-max.

A jeśli jest przytarty to musisz posłuchać mechanika :wink:

nei chce mi się wyjmować silnika i patrzeć czy jest przytarty czy nie… a kompresje stracił na pewno anie jakieś uszczelki… on teraz ma dość mało kompresji i wszystko nadrabia obrotami… i idzie te 80km/h może nie raz troszkę więcej ale to z dużym wiatrem… a we 2 osoby to już jest masakra… :-/ to nie wystarczy wymienić tylko pierścionków? to nic nie daż

Adverion napisał:

nei chce mi się wyjmować silnika i patrzeć czy jest przytarty czy nie...


Żeby cokolwiek tam wymienić i tak musisz zdjąć cylinder :->

Adverion napisał:

to nie wystarczy wymienić tylko pierścionków? to nic nie daż


Musisz rozebrać i zobaczyć czy nie jest przytarty :mrgreen:

ja zamierzam kupić rozebrać i zobaczyć wtedy :slight_smile: a nie rozebrać teraz zamówić i nie jeździć przez jakiś czas…

Adverion napisał:

ja zamierzam kupić rozebrać i zobaczyć wtedy :-) a nie rozebrać teraz zamówić i nie jeździć przez jakiś czas...


Ale chyba lepiej rozkręcić i upewnić się co to, niż kupić coś co masz dobre, taką :->

Przy przebiegu 8500 wątpię żeby cylinder legł i tłok zdecydowałem się zamówić pierścionki… a moje pytanie teraz takie ile trzeba je docierać i czy trzeba wymieniać jakieś uszczelkiż

Dobrze by było wymienić uszczelkę pod głowicą :wink:
A co do docierania to myślę, że tyle co nowy tłok, w końcu też się muszą jakoś w cylindrze ułożyć :slight_smile:

Adverion, nie wiem zawsze się sprawdza tco jest przyczyna a potem zamawia ewentualne części :stuck_out_tongue: Jak nie trafisz to jest to kasa wywalona w błoto :slight_smile:

Borek02 napisał:

Adverion, nie wiem zawsze się sprawdza tco jest przyczyna a potem zamawia ewentualne części :P Jak nie trafisz to jest to kasa wywalona w błoto :)


Właśnie o to chodziło, ale mnie tu nikt nie słucha :-P

No ja wiem… ale ja już wszystkiego próbowałem więc pozostały tylko pierścionki a kompra na 100% jest słaba… a można nie wymienaić tej uszczelki pod głowicą czy trzeba ją wymienić???

uszczelki sa jednorazowe, ja nie wymieniłem i juz mi płyn chłodniczy do cylka leci (LC) ;/.

Adverion napisał:

Przy przebiegu 8500 wątpię żeby cylinder legł i tłok zdecydowałem się zamówić pierścionki… a moje pytanie teraz takie ile trzeba je docierać i czy trzeba wymieniać jakieś uszczelkiż

ja swoja aprilia po remoncie przejechałem ok2 tys km i cyl był przytarty, tłok spuchniety i pierscienie do wymiany. Nie musisz przecież nowego cyla kupowac, mozesz go dac do szlifu;]

niestety mojego się nie da … Jest aluminiowy… dzięki wam za odp
Temat do Zamknięcia :roll: