Luz na lagach - kontrolka oleju - prosze pomóżcie.

Witam mam dwa problemu które napotkały mnie dzisiaj przy udoskonalaniu mojego Lifana.. Od pewnego czasu widzę że podczas hamowania przednim hamulcem kolumna kierowcznicza idzie mi o ok 1cm do przodu i to cała. - to jest luz na lagach? czy na czymś innym? Czy poprostu tak ma być? I druga sytuacja, nalałem mu dzisiaj oleju motul do 2T najwyższej klasy, lałem lałem aż wkońcu lekko się przelało no to szmatką raz dwa i po kłopocie, lecz zauważyłem że nieźle zaczął dymić - czego to może być wina? zmieszania olejów czy jak? a potem po kilku takich odpaleniach i gaszeniach zauważyłem że podczas wjazdu do garażu zaczęła mi się świecić kontrolka oleju - Co jest grane? Proszę pomóżcie !!!!

pierwsze to pewnie luz łożyska główki ramy (tam gdzie widelec jest wsadzony w ramę. Drugie to chyba spalanie dużej ilości oleju ale głowy nie dam

luz łożyska główki ramy - zrobię to sam? czy mechanik? a w drugim nie chodzi mi o duże dymienie tylko o kontrolkę oleju- czemu mi się świeci mimo dużej ilości oleju w baku. ??

A gdzie masz czujnik kontrolki? Jest to jakiś pływak czy jak?
Tak to będzie nakrętka główki ramy.. To tam gdzie sztyca wchodzi w ramę.

okej dziękuję za odpowiedź, a co do kontrolki oleju, poszukałem na internecie i kilka forów pisze że jeśli skuter miał jakieś wstrząsy czy coś, co spowodowało duże drgania to mogła się najzwyczajnie w świecie zawiesić kontrolka i żeby to odczekać a na wszelki wypadek uzupełniać olej w baku :) Izdebski pytanie jeszcze jedno, ile ci idzie ten toros na tym secie? :D

Na razie jest na dotarciu i nie sprawdzałem, przez dłuższy czas bawiłem się głowicą. Jutro skręcam wszystko już w całość i będę dalej docierał

to jak dotrzesz to pochwal się nawet na priv :D koleżanka ma takiego samego, tyle że w serii i we dwójkę do sql śmigamy (a leccy nie jesteśmy)