Witam, posiadam skuter longjia lj50qt-e 4T aktualnie 50ccm. Postanowiłem pobawić się w tuning, gdyż jeżdżenie na 4t 50ccm przez 3 lata jest “troszkę” męczące.
Tutaj zdjęcie [z internetu] jak wygląda nowy skuter
Skuter ma obudowę Keeway hurricane tylko że mój jest w 4T ;/
Więc wiadomo, że zacząłem od zdjęcia blokad, kupno większej dyszy głównej, stożkowy filtr powietrza lecz nadal nic nie zyskałem po za v-max ok 60km/h a z górki 80km/h+ licznikowe.
Tutaj filmik jak jadę z górki http://www.youtube.com/watch?v=0IRUkBkdsV4
Ok więc postanowiłem, że zacznę tuningować już tak na serio.
PLANY:
mechanika:
Cylinder 65ccm [chiński]
Wariator [jeszcze nie wiem jakiej firmy ;p]
Sprzęgło [tutaj też jeszcze nie wiem ale przy serii dam niebieską sprężynę centralną]
Rolki 4g [na przyśpieszenie]
Dzwon sprzęgła WM [z dużymi otworami]
Stożek gąbkowy
Killswitch
optyka:
Kierownica HEBO BMX + adapter SRT8
tylne kierunkowskazy małe LED
przedłużacz amortyzatora ok. 5 cm
kierunkowskazy przednie razem ze światłami postojowymi
Licznik rowerowy z podświetleniem LED
Niskie lusterko F1 lub podobne
ucięcie tylnego błotnika o ok. 5 cm
nadkole
I to na tyle… no chyba, że na coś się jeszcze zdecyduję ;]
Jak zacznę coś robić [na dniach już] to wrzucę fotki + komentarz ;]
A nie lepiej zamisat tuningować ten silnik wpakować tam silnik od roxaż
ejjjjj nieeee, nie rób tego !
Większość odradzi Ci nawet tuning chińskiego silnika w 2T a co mówić dopiero w 4T.
Sprzedaj to i kup sobie jakiegoś markowego… Yamaha Slider, Yamaha Bw’s, Yamaha Neos, Piaggio NRG MC2/3 …
kondzio94 napisał:
Sprzedaj to i kup sobie jakiegoś markowego.. Yamaha Slider, Yamaha Bw's, Yamaha Neos, Piaggio NRG MC2/3 ...
x656857
Wino napisał:
A nie lepiej zamisat tuningować ten silnik wpakować tam silnik od roxaż
jak już od to od p/g czyli jakiegos runnera nrg czy czy cos , ponieważ do keewaya 2t pasuje oryginalne minarelli ale do 4t pasuje p/g :)
Hmm a ile by kosztował taki silnik w 2T ? Markowy i chiński ?
p/g to oczywiście 2t , są 4t ale to bezsensu i ciężko je dostać
hmm silnik , ja wiem z 300 zł może więcej z elektryką trzeba się pobawić bo jak tylko włożysz w ramę to będzie odpalał ale nie bd ładowania i reakcji na kluczyk , czyli np musiał bys scigac fajkę ( a to czasem boli )
ogólnie na cała operacje potrzebował byś z 500-600 zł , ( włacznie z elektrykiem który bi ci to ogarnął )
ogólnie to jest tak że nie jest to tania opcja , ale za 600 zł masz lepszy efekt niż tuningowanie chińskiego silnika za 800 zł ,
ALE I TAK NAJLEPIEJ TO SPRZEDAJ TO I KUP COS NORMALNEGO
a opłaca się kupić aprile sr50 za 400zł tylko, że nie pali ?
pokaz foto to Ci powiemy
właśnie nie mam fotek bo dziś mi kumpel powiedział ale plastiki są i cała rama ;]
a silnik odpalał jeszcze jakieś 2 tyg temu ale już nie, aa i jak odpalał to skuter nie jechał
Z tym, że musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy się znasz na tyle, żeby ogarnąć go, żeby działał - a trochę w to wątpię po założeniu tego tematu
O ile zarejestrowana to się raczej opłaca no ale jak już mówiłem dla kogoś kto się zna.
A ja jak i inni także Ci doradzam sprzedaj to w cholere póki jeszcze możesz i kup coś markowego używanego i będziesz 300x bardziej zadowolony
powiem ci krótko to są typowe porządne marki
Aprilia
Piaggio*
Gilera*
Peugeot
Yamaha
Malagutti
Suzuki
Honda
I pewenie jeszcze coś ale nie pamiętam , z tym że ostanie dwa , tzn suzuki i honda w skuterach nie maja zbyt dobrego silnika lecz wciąż lepsze niż china
*Piaggio i gilera = P/G to w tej chwili jeden koncern
400zł to dobra cena… ale wiem jak to jest… załóżmy że cylinder padł, szlif+tłok(taki lepszy żeby pojeździł) to dzisiaj koszt 250zł conajmniej… podejrzewam że sam tego nie ogarniesz, a jak nie jechał to może być dużo więcej i dużo kasy trzeba… więc remont może Cie wynieść nawet 600-700 zł z Twoją robocizną … a jak oddasz do mechanika to i 1000zł … więc zależy jak na to patrzeć, fajnie by było wiedzieć co konkretnie tam siędzi:)